Gå til innhold
  • Bli medlem

Sneforhold i Sydnorge


Juventus80

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 2 uker senere...

Sist uke kom det litt snø ned mot 500m i Sirdal i Vestagder kommune. Snøen var tung og våt og forsvant igjen i løpet av et døyn.

Ellers ligger det snø, eller et hvitt "melisdryss" fra ca. 1000m og oppover. Du vil nok ikke få nedbør i form av snø lenger ned enn 5 - 600m enda på en god stund, og det blir nok ikke skiføre før i beste fall et stykke ut på nyåret i dette området.

Er du på jakt etter snø og bor syd for skagerak, så vil jeg heller anbefale Sveits eller Østerriket, men er det barmark du ser etter så skulle fremdeles mulighetene være gode i det meste av sør og sørvest landet bare du holder deg under 1000m.

Nå bor jeg like ved sjøen noen kilometer nord for Stavanger, og her er det nesten aldri snø, men når jeg titter ut av stuevinduet mitt kan jeg se fjellene innerst i Ryfylke. Der er det snø på toppene, men der har det også ligget noen hvite flekker hele sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med skiene til Gausdal Vestfjell/Nord-Torpa i dag. Fikk en flott skitur i oppkjørte løyper langs veien fra Spåtind høyfjellshotell til Oppsjøkrysset. Herfra laget vi løype selv ved å følge faret opp mot fjellet Snuen. Ikke mye snø, men godt nok til en skitur i praktfult oktobervær.

Legger ved noen bilder tatt i dag. De kan kanskje gi et inntrykk av forholdene.

God tur til alle skientusiaster!

post-4167-133474662565_thumb.jpg

post-4167-133474662574_thumb.jpg

post-4167-133474662587_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.