Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av GPS


Atomsilda

Anbefalte innlegg

Annonse

Er det ubegrenset med penger, kjøp en Oregon 550, hvis ikke kjøp en Oregon 300. Oregon 300 og 550 har 3" skjerm, 60CSx

har 2.6".

En Garmin Dakota 10 har 2.6" skjerm, og er en lettvekter i forhold til 300, en mye enklere utgave som kun er

kompitabel med Topo kart.

Da vedkommede ønsker en stor skjerm, da vil jeg tro en større skjerm enn 60CSx, og da faller valget på en Oregon 300-550.

Har testet en Oregon 300 i -23 grader, og den virket helt greit, bortsett fra skjermen ble litt tregere, men sku bare mangle.

Ingen problem å bruke den med hansker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen fungerer oregon gps om vinter? Tenker da på om du må av med votter/hansker for å bruke de... Er det noen andre gps som fungerer bedre der?

Jeg bruker Colorado 300 om vinteren. Har brukt den mange timer fra minus 20 og varmere. Den fungerer godt med fjellvotter. Kontrollhjulet gjør det enkelt å zoome inn og ut + panorere. Jeg bruker en ekstern batteripakke på kroppen, ellers vil jeg tro det blir vanskelig med batteriytelsen.

En stor fordel med Colorado synes jeg, er at man kan bruke funksjonene "i blinde" med fingrene (feks. zoome inn ved å dreie på hjulet) uten å kaste ett eneste blikk på skjermen. På en touchscreen må man se på skjermen og treffe riktig område med fingeren. Med Colorado kan jeg ha mer oppmerksomhet rettet mot terrenget, mindre på GPSen. Det gir mindre risiko feks. for å snuble. Jeg har touchscreen GPS på mobiltelefon, og det er mindre brukervennlig synes jeg. Skulle jeg av en eller annen grunn kjøpt ny tur-gps, ville jeg ikke valgt touchscreen, men kjøpt Colorado igjen. Håper ikke Garmin dropper utvikling av Colorado eller lignende modeller med fysiske knapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.