Gå til innhold
  • Bli medlem

ET KNIVMYSTERIUM


Frost06

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake klarte jeg å rote bort en Buck 120 General som tilhørte en god kompis. Jeg har kjøpt ham en Fällkniv som erstatning, men vet at han hadde et spesielt "forhold" til denne Buck'en. Derfor har jeg på alle måter forsøkt å skaffe ham en slik - og der starter mysteriet. Det er solgt en god del av den både i Norge og andre land, men ved søk er det ingen som kjenner noen som har en Buck 120. Den er jo ute av produksjon, men jeg trodde i min naivitet at NOEN hadde "overlevd" i skuffer eller skap hos folk som kan være villig til å selge den, evt. få en mye dyrere kniv i bytte fra min knivsamling. (Jeg har f.eks. flere store bowier i samme kategori som Buck 120, og de er ubrukte og i nystand). Hvis noen derute osv så har moderator tillatelse til å gi både min epost-adresse og tlf-nummer. Mvh Frost06.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertelig takk for engasjement og hjelpsomhet. Men saken er følgende: top secret-modellen er Buck 119 Special, på en måte "lillebroren" til Buck 120. Special er fortsatt i produksjon, og lett å få fatt i, og av de aller fleste betraktet som langt hendigere enn nr 120. Så over til eBay og øvrige nettsteder: eBay nekter min pc deltakelse i budgivningen så lenge jeg ikke har en operator som er "døgnåpen"! Alle øvrige nettsteder som reklamerer med nr 120 er ved henvendelse utsolgt for lenge siden! Likevel bruker de den som reklame! Med MEGET vennlig hilsen Frost 06.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eBay nekter min pc deltakelse i budgivningen så lenge jeg ikke har en operator som er "døgnåpen"! .

Har du ingen i din "omgangskrets" eller kollegaer som har "ordinær" Internett access?

Alternativt kan du kontakte noen av "storselgerne" på ebay, og forklare de ditt "problem" - og redegjøre for at du vil kjøpe kniv for en "fornuftig" pris, når de kommer over en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til forumfolk med gode innspill! Natt til i dag var "Generalen" i havn med PayPal - fra Australia! SOS hadde ETT eksemplar liggende? Til dere som lurer på hvorfor "Generalen" rives vekk så fort på auksjonene i USA: I enkelte knivmiljøer derover (kanskje her også?) er den blitt en slags "kultkniv" hvor det virker som om samlere får høy puls. Nå får jeg i hvert fall bedre samvittighet overfor jaktkompisen min! Mvh Frost06.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til forumfolk med gode innspill! Natt til i dag var "Generalen" i havn med PayPal - fra Australia! SOS hadde ETT eksemplar liggende? Til dere som lurer på hvorfor "Generalen" rives vekk så fort på auksjonene i USA: I enkelte knivmiljøer derover (kanskje her også?) er den blitt en slags "kultkniv" hvor det virker som om samlere får høy puls. Nå får jeg i hvert fall bedre samvittighet overfor jaktkompisen min! Mvh Frost06.

Gratulerer med "fangsten" ! :wink:

SOS? fortell mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Gbfjell: www.sportingoutbacksupplies.com -australsk "akuttnettsted" for folk til fjells og andre outsurfing nerder. Ligger litt på hugget iblant med varer som selv de største og minste amerikanske bare kan svare med sorry. Kanskje nisjeforsøket lønner seg - for nå har de pluselig tre USA-made "lost Buck" inne, noe ikke engang Ebay hittil har kunnet reklamere med. Og UNDER amerikanske priser. Mvh Frost06.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.