Gå til innhold
  • Bli medlem

Er dette noe...?


ehm

Anbefalte innlegg

Annonse

Alltid litt skeptisk når det ikke oppgis produsent...

Til bruk ikke så mange ganger i året kan den godt være bra nok.

Det følger jo med rikelig med plugger, noe jeg vil anse som et godt tegn, uten at jeg egentlig vet om det har så mye å si...

Prisen var det jo virkelig ikke noe å utsette på.

Kanskje det kan være en ide med en epost til forhandleren for å forhøre seg nærmere?

Så forresten nå at mange av pluggene var plastplugger, det er jo ikke spesielt bra.

Når jeg leser gjennom svaret mitt kan jeg vel summere opp at jeg vet ikke helt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe å satse på for kortere turer? eller bør man styre unna?

blir kanskje brukt 2-4 ganger i året.

http://www.ljohansen.no/no/produkter/friluft---turutstyr/lavvu/lavvu-8-manns_-kun-1799_-_

Hei sann!

Kompisen min gikk til innkjøp av en slik, nettopp samme modell. Jeg var i utgangspunktet veldig skeptisk, men snakk om valuta for penga! Den lavuen fikk ilddåpen i litt av en vestlandsstorm og stod støtt! Intet mindre enn imponerende.

Vi har også opptil flere ganger fyrt bål inne i lavuen, og det gikk helt fint.

Ellers kan det jo nevnes at bruksanvisningen var litt komplisert, men igjen, så sier vel det litt mer om oss der og da :lol:

Anbefales mer enn nok til ditt bruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Jeg er den kompisen Danish nevner og går god for hvert eneste lovord!

Som han nevnte har den tålt skikkelig juling og er mer enn nok til korte turer. Plast-pluggene kommer du også til å bli glad i da de er tykkere enn de av metall, og sitter generellt bedre i bakken.

Det eneste som skurrer for meg er prisen, da jeg ikke ga mer enn 1195 for den, riktignok på Gooba.no, så det er ikke sikkert du er like heldig, men et tips er jo å sjekke ut diverse nettauksjoner først!

Men uansett og bottom line tror jeg ikke du blir skuffet!

Løp og kjøp :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig.

Verdt et forsøk.

Kun kr 225 pr pers for første natta.

Deretter er det gratis overnatting.

Trenger egentlig ikke engang bære det hjem dersom det ikke holder mål.

Bare sette fyr på det.

Det man tar med seg ut i naturen, tar man også tilbake hjem, tenker jeg iallefall...kan jo altids lage noe annet av den...en "tarp", ei hengekøye eller noe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skaffet meg en slik Rondane i dag. Kjøpte den "brukt" men ubrukt. 1200kr med bunn og 2 kaffeknekter.. så tror ikke det var så gæærnt.. så skal si i fra om det ble en billig brukbar lavvu eller jævla dyr hengekøye når den har blitt testet.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

Det man tar med seg ut i naturen, tar man også tilbake hjem, tenker jeg iallefall...kan jo altids lage noe annet av den...en "tarp", ei hengekøye eller noe =)

.

Tåler den ikke ei vindkule så blir det vel heller skrøpelig hengekøye.

Gardiner kanskje eller en poncho?

Hehe, ja det kan vell være det, kommer jo litt ann på vekta på det som skal oppi også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Tipper det er problemløsningsevnen som ikke strekker til. Vil anta at det enten er, eller skal festes flere snorer i topphatten, disse kan du strekke ned til festeøyene som bardunene til lavvoen også er festet i.

Slik:

IMG_0471.jpg

Det er i allefall slik jeg gjør det på min helsport dividal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som heter Tyin, som er av samme produsnet som Rondane. Kostet under 1500 kr. og var et godt kjøp til prisen. Har brukt den mye. Artig å lese om de svenskene, for jeg sliter med akkurat det samme. Topphatten er skikkelig vrien å feste bra på disse :oops:. Skal prøve teknikken dere viser på bildene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Dividal, ikke brukt til mer en en ukes tur så langt, men var veldig fornøyd den uka hvertfall.!

men ikke legg deg for nærme duken.. da blir du rimelig våt. en del kondens et par av dagene hos oss, 2 personer, men 2 hunder.. så halv våte hunder kan være mye av grunnen for at det ble slik hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sette fyr på det.

Uff, det er nesten fælt å innrømme det, men ærlighet varer lengst sier de, hehe.

Greia er at akkurat det Dag G nevner der, det gjorde jeg og en kompis for et par somre siden.

Teltet var fra Jysk og veide ikke så inni hampens mye når det var tørt og fint, men siste dagen

hadde det regnet litt og teltet ble sikkert 10 kg tungt, og enden på visa ble at jeg brukte resten av

primusdrivstoffet som tennvæske og fyrte på. Til slutt var det bare en liten haug med aske igjen og

pluggene ble tatt med hjem igjen. Håper det ikke ble altfor mye giftige bromerte flammehemmere

hengende igjen i naturen der oppe :S

--

Glenn, som har kjøpt lettere og bedre utstyr siden vi pyrret opp Jyskteltet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg går nok for Helsport Dividal eg også. Merker skepsisen er litt for stor når produsenten av lavvoen ikkje er oppgitt og forhandlaren har alt frå baderomsinnredning til spisebord og heimekinoanlegg i sitt sortiment...Ikkje akkurat ein friluftsspesialist! Greit med 5 års garanti, men det er jo ein fordel at forhandlar/produsent (kven no det er) framleis finst om to månader.

I tillegg har Helsport myggnetting framfor opninga, og det kan jo kome godt med...

Takk for tilbakemeldingar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig.

Verdt et forsøk.

Kun kr 225 pr pers for første natta.

Deretter er det gratis overnatting.

Trenger egentlig ikke engang bære det hjem dersom det ikke holder mål.

Bare sette fyr på det.

For øvrig vise ord, men: "Bare sette fyr på det"? Jeg foretrekker en renest mulig natur, ikke tilgriset av smeltet plast og metallstenger. Så please bær det hjem og kast det(eller gi det til mindre kresne brukere) om det ikke fungerer som det skal. Det er sikkert et bra kjøp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Søstern og jeg har vært på lavvotur en uke (dvs hun og ungene har bodd i lavvoen sin, en rondane i godt og vel 3 uker nå ), ungene og jeg hadde lånt Tyin av en svoger og søstra har som nevnt rondane. Vi har opplevd vind, styrtregn, torden, steknde sol, hatt hunder i lavvuen osv.

Kjempegod plass og lettvindt å hjelpe ungene med å kle på seg, bytte bleier med mere.

Og lavvuene var kjappe å sette opp, søstern hadde satt opp vår lavvu før jeg hadde pakket ut av bilen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyin er kjekk med at den har sølvfarget reflekterende stoff på innsiden. En gang jeg og en kamerat pilket i stekende påskesol, vrengte vi likegodt lavvuen og satte den opp på isen over det beste pilkehullet. Festet det kun med steiner på stormmattene. Dermed hadde vi kanonbra solskjerming 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Dytter opp denne tråden igjen, gjett om jeg har lyst på rondane lavvuen.

Søstern brukte den 5 uker i fjor sommer, har 3 uker bak seg denne sommeren og 2 til i vente. Det er MYE glede for pengene! Hun har opplevd skikkelig skybrudd og vind og lavvoen holder stand og er utmerket sommerbolig for henne og ungene.

Hun kjøpte med bunn og kaffeknekt og hele stasen kom vel på 2000kr, det er jaggu ikke mange kroner pr natt den har gitt ly.

Er det flere som har prøvd rondane og tyin? Vi var godt fornøyd med tyin i fjor, men den er jo svoger sin, så vi syntes kanskje han skulle få ha sin i fred, selv om han ikke har fått testet den( for han er superfornøyd med vidunderhengekøya fra canada med tak og myggnette og hele pakka)

Hvor er denne lavvuen billigst nå for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.