Gå til innhold
  • Bli medlem

padlejakke til kajakk


johnpd

Anbefalte innlegg

kjæresten min har bursdag snart og jeg aner ikke hva hun ønsker seg. men hun er veldig glad i å padle kajakk, så derfor lurte jeg på om noen kan anbefale en padlejakke eller tørrdrakt, tenker at padlejakke er mest aktuelt pga lommeboken min, men hvis noen vet om noe på tilbud eller fra utlandet så hadde det vært supert. hva skal jeg se etter på padleklær? tips?

takk

hilsen en fortvilet presangløs kjæreste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg startet med padling kjøpte jeg padlejakke, men oppdaget etterhvert at jeg bare hadde skaffet meg en dyr regnjakke, så jeg måtte skaffe meg ei padlebukse også. Dermed kunne jeg like godt kjøpt tørrdrakt først som sist. Tørrdrakter finnes i alle prisklasser, og du får sikkert en brukbar drakt til 2-3000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du først ha tørrdrakt bør (må!) du ha en pustende. Og har du tørrdrakt er det greit med padlesko, hette og hansker og før du vet ordet av det ble kanskje bursdagen litt mer enn lommeboken var i form til i øyeblikket, hvis jeg forstår deg rett. En pustende tørrdrakt kommer vel fort på 4000, sko 500 og hette 300 osv...

Kanskje er hun ikke helårspadler (antagelig ikke, for da burde hun nok allerede vært den lykkelige eier av tørrdrakt med dto utstyr), så da hadde jeg funnet noe annet. Det finnes så utrolig mye fint som dekksbag, kartmapper, åreposer, kasteliner, pakksekker osv.

Aner ikke hvor erfaren hun/du er, men det er utrolig stor forskjell på slikt som spruttrekk. Kanskje et slikt et? Om du synes det er for lite (det kan du ikke mene) kan du jo utstede et "sertifikat" på tørrdrakt til våren, så har du kanskje tid til å stikke unna "avdrag" på tørrdrakten gjennom vinteren.

Padlere går vanligvis ofte på land for en kafferast eller noe, hva med en stol til å ha på stranden eller svaberget? Slik f.eks http://www.pacoutdoor.com/splash_pdfs/POE_6.pdf Eller annet som er relatert til strandhugg.

Skal ikke formane noen, men selv om jeg ikke akkurat har dårlig råd skulle jge da mene en bursdagsgave på et par-tre hundrede var nok om det var tydelig at det lå omtanke og glede bak (det er forresten de 364 andre dagene du viser henne hva hun virkelig betyr :D )

Lykke til da!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med Helly Hansen tørrdrakt som du sikkert får til høstpris rundt 3500? Har trent en del på egneredning i 12 graders vann og det var komfortabelt. Disse draktene er likevel for vanntemperaturer som du ellers fryser i hjel i, for å padle lenge i en slik gjør deg klam og våt inni uansett (viktig å ta med tørt skift!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg startet med padling kjøpte jeg padlejakke, men oppdaget etterhvert at jeg bare hadde skaffet meg en dyr regnjakke, så jeg måtte skaffe meg ei padlebukse også. Dermed kunne jeg like godt kjøpt tørrdrakt først som sist. Tørrdrakter finnes i alle prisklasser, og du får sikkert en brukbar drakt til 2-3000 kr.

Samma her, solgte "tørr"toppen, og kjøpte tørrdrakt (ca 5000 kr). Den puster ikke veldig bra, men med riktig lag med klær under øker den sikkerheten betydelig. TIPS : Kjøp drakt med glidelås for bimmelimm (egen damevariant), gummimansjetter i hals og på ermer (tettest) og sokker i samme material som drakt (unngå "gummi"sokker som føles kalde). Ellers er jo en sittestol nevnt. Vi bruker : Insul Seat (tåler mye juling), og thermarest stoltrekk (tåler mindre, men er mer behagelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.