Gå til innhold
  • Bli medlem

Tog ut av Oslo, gå tilbake.


Kristus

Anbefalte innlegg

Jeg har en plan om å pakke teltet til helgen, ta toget vekk og gå tilbake til Oslo gjennom Nordmarka.

Drar ut lørdag morgen og planlegger en overnatting. Litt usikker på hvor mange mil jeg kan satse på da jeg ikke vet om jeg kommer til å få selskap eller dra alene, men vil gjerne høre om forslag som ligger mellom 4-7 mil.

Så trenger altså gode tips på hvor det kan være fint å starte fra og teltplasser på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Hei.

Harestua/Grua er jo en god start,og så videre over sinnerdammen,kattnosa,kikkut,bjørnholt.

Lettgått fin tur med mange fine teltplasser og vann.Du tar turen fint på to dager,har gjort

det selv flere ganger.Ha en riktig god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristus,

det er mange innfallsporter for å gå på tvers- eller langs Nordmarka, Krokskogen og Lillomarka både sommer som vinter.

De mest brukte innfallsportene er Lommedalen i Bærum, Ringkollen ved Hønefoss, Sørkedalen, Sognsvann og Maridalen i Oslo, og Mylla på Grua. Siden du legger opp til en overnatting, og to dager gange så begrenser det seg riktignok hvor du kan gå fra. Jeg synes 7 mil høres veeeldig langt ut på to dager med oppakning, men det er kanskje fordi jeg ikke er supermann ;)

Et annet spørsmål er om du vil følge skogsveiene, eller om du vil prøve ut blåstiene, eventuelt en kombinasjon av begge to.

Hvis du går inn på hjemmesiden min http://www.rotehodet.com og søker på nordmarka vil du finne flere interessante turer. Mitt stalltips er Gyrihaugturen, fra By i Lommedalen til Skansebakken i Sørkedalen. Et annet godt alternativ er fra Mylla på Grua til Skar eller Hammeren i Maridalen, eventuelt ta avstikkeren til Movatn i Nittedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Kristus!

Amaroque....enig med deg.

Jeg komme fra Harestua, men bor nå i Nittedal.

Ved å starte fra Grua eller Harestua og gå inn til Oslo, er helt perfekt.

Man kan også starte fra Hakadal eller Nittedal, veldig fint det også.

Men for meg som er oppvokst på Harestua, er Harestua noe helt spesielt.

Bare det å telte ved Harestuavannet er så deilig. Det MÅ prøves. Jeg mener at man også kan leie kano på kiosken/kafeèn

som ligger på Harestua ( perfekt til varme sommerdager ). Naturen er helt flott.

Jeg er masse på Harestua, elsker dette stedet. Er mye i skog og mark i dette området.

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Jeg kan svare for vedkommende (@rotehodet).

Nettstedet har vært offline en tid, og medlemmet har ikke vært aktiv på forumet på en stund.

(Dette er en av grunnene til at vi som driver FF ønsker at ikke det kun linkes til egne nettsteder men at man også publiserer info. her hos oss)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.