Gå til innhold
  • Bli medlem

Jakt og fiskeskrøner.


larka

Anbefalte innlegg

Har du ei god jakt eller fiskeskrøne?

I disse jakttider kunne det vært fint om du delte den med oss her på Fjellforum.

Jeg kan jo forsøke meg med ei historie sjøl.

Det var tidligere statsminister, Oddvar Nordli, som fortalte den.

Da han var guttunge, skulle han få være med faren for å lære andejakt. De fant nå ender, faren la an med hagla og skuddet gikk. Men endene fløy like godt. Da snudde faren seg mot gutten og sa: " Du Oddvar. Dette øyeblikket må du love meg aldri å glømme. Du er nå vitne til et under. Der flyg det to daua ender."

Det er også mange som jakter hjort, og dette foregår gjerne i bratt og ulendt vestlandsnatur. Da kan det ofte være et problem å frakte dyret ned fra fjellet i brattlendet, og på spørsmål om hvordan de gjorde det, svarte vestlendingen: " Først så skyter vi han ltt, så støer vi han ned lia og skyter han resten når vi kommer ned."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.