Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg


sigurd

Anbefalte innlegg

Hurra, 4 nye år med masseinnvandring fra de mest kvinnefiendlige, voldelige og primitive plassene på jorda, med påfølgene eksplosjon i trygdeutgiftene. Valget er også en seier for alle som foretrekker sosialbidrag fremfor å måtte jobbe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvis man flytter til areal-store fylker teller stemmen dobbelt :)

Ifølge Aftenposten sin artikkel:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article3270684.ece

fikk den borgelige siden 45.000 flere stemmer enn den rødgrønne....

Hehe... De norske sosialistene kritiserte USA når Bush ble gjenvalgt med knappest mulig mindretall av stemmene. Nå ble de selv gjenvalgt med et enda større mindretall av stemmene. Snakk om å skyte seg selv i foten.

Selv skulle jeg stemme på Erna, men rakk det ikke. Østegga på Bispen tok for lang tid.

Syns det er gøy med SponLars. Fadese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis man flytter til areal-store fylker teller stemmen dobbelt :)

Betingelsen er vel da at man bruker den :) Om man bor i et arealstort fylke og er sofavelger gir man likeledes i fra seg tilsvarende større makt til de som stemmer.

For øvrig er debatten rundt disse 49 000 stemmene overvekt på borgelig side helt feil. Man kan ikke regne slik, uten å ta med "de andre". Om man tar med Rødt på rød-grønn side, så blir det bare 12000 stemmer. Hvor ligger resten av " de andre" - Vigrid osv. Kystpartiet, kommunsitene.. Borgelig?

Vi er helt på viddene når det gjelder topic for dette forumet, men min påstand er at selv om man velger å si at man var på Bispen, så tror jeg man automatisk blir betegnet som sofavelger de neste 4 årene :)

Valget har en stor betydning for mange viktige beslutninger som skal tas de neste 4 årene for friluftslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er helt på viddene når det gjelder topic for dette forumet, men min påstand er at selv om man velger å si at man var på Bispen, så tror jeg man automatisk blir betegnet som sofavelger de neste 4 årene :D

Det er stor forskjell på å interessere seg for politikk og faktisk gå å stemme, og det å ikke gå å stemme fordi en ikke interesserer seg. Jeg har stemt ved hvert valg de siste 20 årene, foruten 2009. Da inkluderer jeg kommunevalg. Jeg har kanskje gått en gammel skole som mener at det å si sin mening gjennom valg er en borgerplikt. Noen framtidig sofavelger blir jeg neppe :)

Btw, vi blir alle sofavelgere om få år. Allerede til 2013 (eller var det kommunevalget i 2011?) skal 200.000 få velge gjennom internett gjennom en forsøksordning. Og i 2017 er målet at alle skal kunne sitte i sofaen å stemme. Et major framskritt, og begynnelsen på slutten på det parlamentariske systemet slik vi kjenner det i dag. Det var min spådom :)

Sofaruta på Mohn's topp kan sikkert anbefales for sofavelgere...

http://www.pedit.no/org/skk/view.cgi?&link_id=0.1000.1034.1061.1221.1222.1248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikerne forkynner vel helst det budskapet som de tror velgerne vil høre og vektlegger de sakene som selger best. Det er jo til syvende og sist jobben deres det handler om.

Siv Jensen frir til pensjonistene, gamle og syke, og forsøker etter beste evne å nøre opp under fremmedfrykten og all annen frykt med sin innvandringspolitikk og elendighetsbeskrivelsene i helse og omsorgsetatene. Og så frir hun til de mange med liten eller ingen utdannelse og tildels dårlig betalte jobber med sin avgiftspolitikk. Grupper som ikke evner eller som ikke gidder å sette seg inn i konsekvensene av FRP sin politikk. Hun har i alle år likt å sammenligne med USA, men i det siste har det visst vert litt stille i så henseende. (Etter at Bush senior og Ronald Reyqan hadde styrt USA i 12 år, tok det Bill Klinten 8 år å bli kvitt utenlandsgjelden og rette opp alt det gale han hadde stelt i stand. Så kom Bush junior og vi ser i dag hvordan det har gått. Over 40 milioner innbyggere uten helsforsikring og dermed faktisk uten noe helsetilbud i det hele tatt. Ca 20% av alle skolebarn i USA får for lite mat på grunn av fatigdom, Gamle som ikke har penger får heller ingen eldreomsorg....... listen kunne blitt lang.)

Høyre er, tradisjonen tro, partiet for børs og finans, mens KRF støtter seg på kristenfolket og bruker det de kan av FRP sit skremmebilde angående snikislamisering og avkristning av landet. Det er jo så viktig med vår kristne kultur? Det var kanskje derfor at min sønn på 8 år ble mobbet av læreren sin på grunn av at han ikke skulle være med i kirken sist jul. (Det skulle den læreren aldri ha gjort. :lol: )

Arbeiderpartiet ser ut til å ha glemt at arbeiderkamp og sterke arbeidsnever som bygger landet snart bare er å finne i historiebøkene, og siden det ofte koster like mye å drive som å bygge et velstandssamfunn så tyner de pengene som trengs til ut fra erlige hardt arbeidende borgere fremfor å la f.eks. kapital og oljeresurser stå for å skaffe det overskuddet som trengs. (Det er ofte helt andre mennesker, kunskaper og metoder som trengs for å føre et skip enn de som trengtes for å bygge det.)

Avgifter og skatter er visst musikk i ørene på arbeiderpartiet, selv om de sikkert flere ganger i året synger sin kjære sang Internationalen hvor det i tredje verset lyder:

I mot oss statens lover bøyes,

av skatter blir vi tynget ned.

Og fri for plikt den rike føyes,

mens ringhets rett ei kjenner sted.

Lenge nok har vi ligget i støvet:

vi stiller likhets krav mot rov.

Mot alle retten skal bli øvet,

slik vil vi ha vårt samfunns lov.

Snakker om å skyte seg selv i foten!

De andre småpartiene dilter stort sett bare med og stemmer i med det koret som passer dem best. Miljø selger jo bra for tiden, men vi husker vel hva som skjedde like etter at SV fikk sin første miljøvernminister for fire år siden?

- Ingen ting!

Viktige vedtak om utbygging av verneverdig natur som kunne vert stoppet bla ganske enkelt glemt osv. osv.

Heldig vis så snurrer det politiske maskineriet ganske sakte og de fleste av oss har det vel ganske bra tross alt. Verden går sin skjeve gang og det kan den gjerne gjøre for meg bare jeg får beholde teltet, primusen og fiskestanga mi. (Men jeg må vel regne med at det blir lagt en skatt eller en avgift på slike ting også om ikke så lenge.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men vi husker vel hva som skjedde like etter at SV fikk sin første miljøvernminister for fire år siden?

- Ingen ting!

Viktige vedtak om utbygging av verneverdig natur som kunne vert stoppet bla ganske enkelt glemt osv. osv.

Her i mitt nærområde er det tatt en del gode beslutninger. Vern av Vefsna, og Lomsdal-Visten med Nordfjordan og Holmvassdalen. Ingen av disse var selvsagte.

Tror ikke dette er det eneste stedet hvor det har skjedd bra ting når det gjelder vern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REs skrev:

Verden går sin skjeve gang og det kan den gjerne gjøre for meg bare jeg får beholde teltet, primusen og fiskestanga mi. (Men jeg må vel regne med at det blir lagt en skatt eller en avgift på slike ting også om ikke så lenge.)

.

.

Går ut fra at du har betalt moms for utstyret ditt.

Mange som klager i verdens rikeste land.

Men de syter vel mest på at det er for lite å klage på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljø selger jo bra for tiden, men vi husker vel hva som skjedde like etter at SV fikk sin første miljøvernminister for fire år siden?

- Ingen ting!

Naturmangfaldlova!

Så det skjedde ein god del bra ting, men om dette hadde skjedd uansett er jo noko heilt anna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har det også skjedd gode ting, men jeg siktet helst til SV sin første miljøvernminister som heldig vis ikke satt så lenge.

Men vi skal ikke stikke under en stol at SV har blitt ganske flinke til å "svelge kameler".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke mulighet til å stemme fordi partiet mitt er forbudt i Norge.

Med tanke på hva du har utbasunert i en annen tråd ( https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=278&highlight= ) antar jeg at dette partiet muligens tilhører en svak interessegruppe som kunne trenge kvotering for å kunne få til noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket parti er det da?

Nudistpartiet.

Dessverre har den rødgrønne regjeringa innført forbud mot å gå nakne på offentlige plasser, samt de nekter å anerkjenne vår religion, som er sol-tilbedelse. Vi har riktignok fått tildelt enkelte avgrensede strender der vi kan utfolde oss, men dette er langt fra akseptabelt for oss. Flere av oss i den harde kjerne har derfor begynt å snakke åpent om væpna revolusjon. Vi skal tvinge alle til å gå nakene overalt, og nå som klimakrisa gir oss et tropisk klima kan ingen bruke kalde vintre som unnskyldning lenger heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.