Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det noe som mangler på The North Face VE-25 teltet ?


Coupe

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg et nytt North Face VE-25 telt på salg. Leste i en annonse i dag att ytterteltet skal klipses på, stemmer dette?

På mitt telt er dett borrelås som skal brukes til og feste ytterteltet til innerteltet.

Ble litt forvirret nå, kanskje eg har en gammel modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvis jeg husker rett skal det festes noen slags skumklosser på disse borrelåsene, som skal holde ytterteltet fra innerteltet ved stor snøbelastning...

Andreas

Det er to skummklosser som er knytt fast for og holde ytterduken fra innerteltet, men de er ca 15 cm i diameter og 5cm tykk. Kan det være du blander? Kanskje eg har fått ett ufulstendig telt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye versjonene av VE-25 har ikke klips, men borrelås. Jeg er den lykkelige eier av det teltet som ble testet i forbrukerrapporten (i sin tid). Jeg fikk med det originale ytterteltet (som de hadde klippet i), og her er det altså klips, mens det på ytterteltet som er med er borrelås.

Jeg tok av disse svampene men har tatt vare på dem. Mener de er unødvendige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja skumklossene er vel knytt fast på hver side. Syntest det var litt tungvindt med borrelås, hadde foretrukket en "klips" patent :-)

Ja for to stykker er det godt med plass.

Har også kjøpt footprint til teltet, men har ikke tatt det med på tur ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som sagt borrelås. Disse funker fint selv med snø og is. Men det jeg ikke forstår er hvorfor man har valgt å lage et telt som er så til de grader kronglete å sette opp i sterk vind. Min påstand er at det slett ikke er gitt at en person klarer å sette opp dette teltet i virkelig mye vind, selv om man har gode rutiner på bardunering av både innertelt og yttertelt når teltet trekkes ut av posen. Jeg har samme telt og det er et flott telt når det først står. Det er bare oppsettingen jeg stiller spørsmål ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt enig der. det er litt knot. men jeg hører også at det er en super telt i ekstreme forhold. det er vel ikke uten grunn at det står flust av dem rundt i himalaya :D

men å sette det opp alene i sterk vind tror jeg er uaktuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.