Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakkliste 3 ukers tur på høsten, nær tregrensen


Trollhatten

Anbefalte innlegg

Annonse

Fin liste. Det er stor forskjell på hva ulike personer ønsker å ha med seg. Her er noe av det jeg ville endret på.

Jeg ville tatt med et ekstra par votter. Og pakket i vanntette pakkposer. Når du har et oppblåsbart liggeunderlag er det lurt å ha med 1/2 vanlig; til bruk ved bålet ol. og hvis det oppblåsbare punkterer (skjedd meg to ganger).

Jeg synes du har med lite mat for tre uker. Hvis det er mulig med påfyll på hytter underveis utgjør det ikke noe problem, men i underkant av 6kg mat på 3 uker gir lite kcal per dag. Spesielt lunchmaten mangler. Men du planlegger kanskje å være mye i samme leir, å spise fisk til lunch? I såfall ville jeg tatt med mer smør/olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....Noen som vet hvordan man laster opp Excel-arket som bilde?....

Flere måter å gjøre dette på, men det enkleste (dersom du har en PC) er rett og slett å klippe ut i Excel og lime greiene inn i MSPaint eller et annet billdebehandlingsprogram. På en Mac kan du gjøre omlag det samme i Prewiew (velg "lag ny fil fra utklipp")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mens vi er inne på pakklister tillater jeg meg å stille et spørsmål.

jeg ønsker et program hvor jeg kan legge inn alt jeg har av utstyr med vekt og med check-bokser ved hver enhet, slik at jeg kan krysse av for det jeg pakker med meg, og vekten av de tingene jeg krysser av blir summert i bunnlinjen.

er dette mulig uten noen programmeringskunnskaper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mens vi er inne på pakklister tillater jeg meg å stille et spørsmål.

jeg ønsker et program hvor jeg kan legge inn alt jeg har av utstyr med vekt og med check-bokser ved hver enhet, slik at jeg kan krysse av for det jeg pakker med meg, og vekten av de tingene jeg krysser av blir summert i bunnlinjen.

er dette mulig uten noen programmeringskunnskaper?

Hei.

Det er forholdsvis enkelt å lage et slikt skjema i f.eks. Microsoft Access, krever forsåvidt ikke programmeringskunnskaper når man skal lage noe såpass enkelt. Helt greie instruksjoner på hvordan gå fram under hjelpefunksjonen i Accessprogrammet.

Du kan enten kjøpe et kortfattet innføringshefte for Access eller sende meg en PM så skal jeg se om jeg ikke kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er forholdsvis enkelt å lage et slikt skjema i f.eks. Microsoft Access, krever forsåvidt ikke programmeringskunnskaper når man skal lage noe såpass enkelt. Helt greie instruksjoner på hvordan gå fram under hjelpefunksjonen i Accessprogrammet.

Du kan enten kjøpe et kortfattet innføringshefte for Access eller sende meg en PM så skal jeg se om jeg ikke kan hjelpe deg.

Vedlegger her pakkelista min, laget i Access 97 og konventert til jpg.

Må tilstå at det krever noe mere enn en kortfattet innføringshefte å lage den :)

post-258-133474652483_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat noe slikt jeg så for meg, Bjarne. Har børsta støvet av den gamle laptopen og funnet fram Access nå, men innså kjapt at kunnskapene jeg en gang hadde var glemt, og at dette nok blir i vanskeligste laget for min del :)

Kan man lage noe lignende i Excel, eller må man da ha VB-kunnskaper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat noe slikt jeg så for meg, Bjarne. Har børsta støvet av den gamle laptopen og funnet fram Access nå, men innså kjapt at kunnskapene jeg en gang hadde var glemt, og at dette nok blir i vanskeligste laget for min del :)

Kan man lage noe lignende i Excel, eller må man da ha VB-kunnskaper?

Excel har stor regnekraft, men når det kommer til dynamisk formatering, må en bort i Access.

Access er en relasjonsdatabase, og det er der skrevet tykke bøker om!

Bildet er en Access Rapport, hvor formateringa styres, men data kan ikke redigeres i Rapporten — det skjer i de bakved liggende tabeller og forspørrsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedlegger her pakkelista min, laget i Access 7 og konventert til jpg.

Må tilstå at det krever noe mere enn en kortfattet innføringshefte å lage den :)

Hei.

Noe OT nå men;

Er vel nødt til å si meg enig med deg her Bjarne, ting ser enkelt ut når man kan noe.

Men dersom man vil erverve seg noe kunnskap er ikke en pakkliste med nødvendige tabeller, spørringer, skjemaer samt rapporter ikke veldig komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.