Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppgradering av sovepose.


REs

Anbefalte innlegg

Jeg har flere soveposer og deriblant har jeg en lett sovepose av typen Hel sport Lom. Denne ble i sin tid innkjøpt for bruk på T-hytter, i båt og lignende, men blir også ofte brukt på teltturer på grunn av sin lave vekt. Jeg synes derimot at den er litt for kald til å bruke ute, spesielt på høyfjellet, og har lurt på å kjøpe en som er noe varmere. Men da øker jo også vekta og det ryker fort bortimot en tusenlapp.

Jeg var innom XXL forleden og da så jeg at de hadde en lakenpose i fleece. De påstod at denne posen senket komfort temperaturen med ca. 8 grader for en vanlig sovepose.

Dette kunne kanskje være et alternativ til ny sovepose? Det gir jo mer fleksibilitet i forbindelse med turer av typen telt, hytte, sove ute etc.

Er det noen som har prøvd ut dette produktet eller har noen meninger om hvor vidt dette kan være noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv en innerpose i fleece, tror det er en gammel fra ajungilak. Har ikke brukt den veldig mye, men brukte den i -20 sammen med en sovepose med komforttemperatur -10 og overlevde. Det var ikke akkurat behagelig, så tror kanskje 8 grader temperaturgevinst er litt optimistisk. Et annen ting å tenke på er at en slik pose tar en del plass og vekt, mulig en ny sovepose vil gi en mer kompakt løsning. Den er derimot glimrende som teppe, enten det er på kalde høstkvelder eller hyttetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.