Gå til innhold
  • Bli medlem

UTE.no


Håvard

Anbefalte innlegg

Hva er erfaringene her inne?

Personlig opplever jeg iblant Ute.no svært arrogant, samtidig som de har høy kompetanse på enkelte områder vel å merke, og høy standard på utstyret de selger.

Klatring kan disse gutta, men har det gått dem til hodet?

Meninger forøvrig, Ola Bye bør vel være historie i Sport1, spør dere meg...

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1374704.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hva er erfaringene her inne?

Personlig opplever jeg iblant Ute.no svært arrogant, samtidig som de har høy kompetanse på enkelte områder vel å merke, og høy standard på utstyret de selger.

Klatring kan disse gutta, men har det gått dem til hodet?

Du treffer spiker'n på hodet.

Ja, det mener jeg.

Når en er så skråsikker i alle sammenhenger og avfeier kundens meninger uten videre er det mange som går lei.

Jeg har mer eller mindre sluttet å handle der ettersom jeg opplever Skandinvisk Høyfjellsutstyr og Sportsbua som mye mer kundevenlige og hyggelige.

Dette er det mange som mener.

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke handlet hos Ute før, men er interessant å høre hva andre har å si om butikken da det ikke er utenkelig at det godt kan hende at det blir aktuelt å handle der. Noen som har noen historier å komme med om kundebehandlingen der? (Som eksempel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig dette her. For å prøve en allegori:

Ville du på operasjonsbenken hatt en drittsekk av en lege som var flink, eller en sympatisk lege som var litt mindre flink? Jeg mistenker at de fleste ville valgt drittsekken.

Det er litt sånn også i handelsnæringa. Flinke folk blir av og til drittsekker, men de er like vel flinke. Hvis UTE.no er kjipe på servicen ville jeg like vel spurt dem til råds pga god peil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt sånn også i handelsnæringa. Flinke folk blir av og til drittsekker, men de er like vel flinke. Hvis UTE.no er kjipe på servicen ville jeg like vel spurt dem til råds pga god peil.

Jeg deler ikke ditt syn på akkurat dette. Selvfølgelig skal de ha kunnskap, men om de ikke viser meg som kunde (i mangel av et bedre ord) respekt, da kan de ha det så godt de vil for min del - jeg kommer ikke til å handle der. Nå er det også mye kunnskap å hente hos mange andre sportsbutikker i Trondheim.

Synes derfor ikke sammenlikningen din passer for MIN del. Jeg ville altså hatt drittsekken av en dyktig kirurg til å operere meg - men ikke handle av en drittsekk av en kunnskapsrik selger.

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives på UTE. De har peiling. De har mye bra, Men, de snakker ikke kunden etter munnen, de har meninger, og jeg er ikke alltid enig. So what? De jobber i en bransje hvor det renner inn alt fra wannabies uten peiling til erfarne folk, alle med egne meninger, så jeg vil anta at det er fort gjort å kanskje virke litt arrogant (egentlig tror jeg det kommer av at de stoler mer på egen kunnskap enn på din, i alle fall før de har blitt kjent med deg). Men heller det enn at de er servile.

Ikke det, jeg synes også Sportsbua og Skandinavisk er trivelige butikker. Alle tre er forøvrig veldig forskjellig i atmosfære, og det er jo bare bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca. samme erfaring som bernt med UTE. Om man kjøper noe man ikke har peiling på så kan man stole på at de vet hva de selger, og om du har kunnskap selv om det du skal kjøpe kan du uansett få en ok utstyrsdiskusjon med de som driver der.

Men jeg har også hørt at enkelte er mer misfornøyde med dem. Siden jeg ikke har så mye erfaring med Sportsbua og Skandinavisk høyfjellsutstyr kan jeg ikke komme med noen sammenligning. Etter metodene til Sport1-sjefen her om dagen skal jeg uansett holde meg unna Skandinavisk høyfjellsutstyr en stund, siden jeg ikke er så glad i monopoler.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1374704.ece

--

E.R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det finnes flinke folk på turutstyr flere steder i Trondheim - UTE, Sportsbua, Bruuns og siden i fjor også Skandinavisk høyfjellsutstyr. Alle steder har jeg gode erfaringer, og enkelte mindre gode. Men etterhvert vet man hvem man skal snakke med om hva. Ikke alle ansatte kan alt like godt - naturlig nok.

Det er riktig som det er sagt ovenfor at man må jobbe litt for å bli tatt på alvor. Dette har dels å gjøre med at man bruker litt penger, og dels med at man selv fremstår som reflektert. Dessuten er det ofte lurt å besøke butikkene litt utenom prime-time, da betjeningen har god tid.

Jeg drar sjelden til butikk på måfå eller uforberedt. Som regel vet jeg mye om produktet jeg vil prøve se på eller ta på (Internett, egenerfaring). Det er alltid hyggelig når betjeningen har førstehåndserfaring med produktet og samtalen utvikler seg til noe i nærheten av et fagseminar. Slikt utvikler kundelojalitet hos meg.

Om jeg må velge, foretrekker jeg en vrien kverulant av en fagperson fremfor en kunnskapsløs betjening som snakker meg etter munnen og bare kan betjene kassen. Ofte treffer jeg betjening som kan noe om produktet og er svært imøtekommende ovenfor en kunde som minner betjeningen om at turutstyr er et fag.

Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gode erfaringer med Skandinavisk Høyfjellstyr, og jeg synes det skaper tillitt når selgeren har peiling på det han skal selge meg, og i tillegg kanskje brukt produktet mye selv. Hvis jeg har full kontroll på hva jeg skal kjøpe, så handler jeg der det er billigst, men hvis jeg trenger råd og veiledning så tror jeg butikker som SH og UTE er gull verdt. Blir litt skeptisk til argumenter som "denne jakka selger vi masse av".

Har ikke handlet med UTE, men dersom kjemien ikke stemmer med en av selgerne kan man jo prøve en annen. Tror ingen butikker har som policy å være arrogant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gode erfaringar med UTE, dei er kunnskapsrike. Dei rekruterar stort sett folk frå same miljøet, dvs klatremiljøet. så innen klatring og alpinisme så kan dei mykje. SKal eg imidlertid ha ei veke på fjellski på høgfjellet eller til fots med fiskestang i børgefjell så har dei ikkje peiling, ettersom det ikkje er slikt friluftsliv dei driv med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var veldig glad i å handle på ute før, men syns betjeningen er mye hyggeligere på sportsbua. De er ikke kunnskapsløse, og rekrutterer fra nøyaktig samme miljøet som ute. Så ski og klatreutstyr (i hvert fall sko!) kjøper jeg på sportsbua, men bruker ute til ting sportsbua ikke har. Skiutvalget og kunnskapen er også superbra på vpg, handler der også. For vanligere ting som telt og sovepose velger jeg forhandler ut i fra pris.

Problemet mitt med ute er arrogansen til de to mest inngrodde selgerne. Sliter også med å akseptere det elendige vedlikeholdet og ruteskruingen på klatreanleggene deres og de høye prisene per klatring. Dessuten syns jeg det er useriøst av dem å satse på sykkel og kayak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.