Gå til innhold
  • Bli medlem

Rypejakt


chiraque

Anbefalte innlegg

Rypejakta her i distriktet i år er begredelige greier(røros). Faktisk så har jeg kun sett èn fugl og jeg trener oppi fjellene her, både sykling og løping.

Skal dog prøve innerst inne i Femundsmarka nær svenskegrensen. Om dette slår helt feil så må man vel se seg om etter noe annet å gjøre i to uker med ferie, satt av til jakt... Noen som vet noe om jakt og fiske oppe i rago nasjonalpark? lest endel om det og det virker spennende der oppe. noen som har litt info?

eller har noen andre forslag? :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

andejakt går an, men det blir ikke helt det samme. Skogsfuglen i distriktet er det mindre av enn tidligere, men dette er egne erfaringer etter hva jeg selv har sett. Innstilt i sverige ja, da hjelper det ikke å lure seg over grensen heller... Må vel vente å se, men er det innstilt i sverige så sier det nok sitt. Idre kanskje? hørt noe om nipfjellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakt rundt rago er veldig bra. Man har utgangspungt fra ragohytta som er ca en mil å gå til og den ligger omtrent 3-4 kilometer fra svenskegrensen. Er heilt ok med fugl, men er bedre litt senere på sesongen (flekkjakten)

Men er uansett en fantastisk naturopplevelse!

Bor i bodø så er derfor ganske ofte i rago både med og uten hagle!.

God tur :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.