Gå til innhold
  • Bli medlem

Holmeslet, noen erfaringer?


Dommern

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous

ja jeg har et holmeslet backwood(2 manns) Og dette bruker jeg på alle mine kortere turer der komfor kommer frammfor vekt!! Det er som å bo på hotell i forhold til andre telt!!

Fordelene er mange!

Det har full stå høyde så det å ta på seg buksa går som en lek.

våte klær er det rikelig med tørkeplass for og de tørker hurtig pga toppventilen!

Det er god plass i innerteltet så får du uventete overnattingsgjester så er det ikke noe problem å ligge 3 pers i et 2 mannstelt og er dere veldig gode venner så går det til nød med 4 og!!

Veggene innvendig er tilnermet rette og det går fint å sitte 6-7 personer rundt primusen å kose seg

primusfyring i innerteltet er ingen høyrissiko sport pga takhøyden og luken i gulvet!!!!

Luken i gulvet er genial til isfiske!!

Forholdsvis vindstabilt pga formen og rikelig med barduner!!

Ulemper er det jo selfølgelig også noen av!!

Litt komplisert å sette opp alene og i mye vind er det nesten umulig!

Liten plass til bagasje i ytterteltet men dette kompenseres av romslig innertelt og du kan bestille teltet med 2 innganger!

Vekten er ganske stor(som et helsport svalbard3)

Så for å si det enkelt "LØP Å KJØP!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Matrealkvaliteten er helt topp duken er en type silikonbelagt ripstopp ala det som helsport benytter i sine ekstremtelt tror jeg!

og den er VANNTETT!!

Men et minus er at stangkanalene ikke er av et sterkere stoff!! Tror nok det skal mye til før de blir utslitt ved "normal bruk" Men jeg greide å tre hull i den ene med stanga første gangen jeg skulle sette opp teltet! Men sånn går det når mann er "typisk norsk" og ikke leser bruksannvisningen først :)

Stengene er av god aluminiums kvalitet. :D

men pluggene derimot er ikke så mye å skryte av :( De bøyer seg litt for fort men dette kan du jo suplere med nye av høyere kvalitet etter hvert!!

Jeg tror kvaliteten også er bra etter lang tids bruk selv om jeg ikke vet det sikkert siden jeg bare har benyttet teltet ca 15 døgn siden jeg kjøpte det!!! Forøvrig så er forsvaret begynt å benytte en del av modellene og de skal visst nok være fornøyd. De er jo ganske kvalitetsbevisste på en del ting i hvert fall! Selv om de ikke klarer å passe på våpnene sine :o:) eller vaktene sine ;);):)

Ja prisen er ganske høy menn dette er faktisk et norskprodusert telt og ikke made inn malaysia eller korea el. som de fleste andre telt på det norske markede.

Ellers kan jeg jo nevne at sørvisen er bra hoss holmeslet og du får rask tilbakemelding ved hennvendelser dit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.