Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Nansen vs. Svalbard


Alexander V

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte for ca. 10 dager siden en Norrøna Nansen 65L sekk fra Oslo Sportslager. Betalte 3299,- kr.

I ettertid ser jeg på Norrønas websider at sekken jeg har (eller trodde jeg hadde) heter Svalbard, og ikke Nansen.

Sekken jeg har ser helt identisk ut som Svalbard 65L-sekken Norrøna viser på websidene:

http://products.norrona.com/webshop/ItemImages/0870076606/L_0870076606.png

Med unntak av at det står "Nansen 65" på min og ikke "Svalbard 65".

Har jeg fått en eldre modell til prisen av den nye? Eller er sekken faktisk helt lik, bare at Norrøna endret navnet på de nye batchene med sekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Betalte 3299,- kr.

Har jeg fått en eldre modell til prisen av den nye? Eller er sekken faktisk helt lik, bare at Norrøna endret navnet på de nye batchene med sekker?

Ettersom du har kjøpt sekken for 3299 kroner og det er veil. pris på den nye, så ja, da har du kjøpt den eldre modellen Nansen til prisen av den nye Svaldbard.

I denne tråden kan du lese et utdrag fra en mail jeg fikk fra Norrønas designer(men er usikker på om det bare gjelder for 100L utgaven eller alle Svaldbard modellene):

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=15605&highlight=

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo utrolig kjipt. Har de lov til å gjøre dette? Jeg tok forgitt at de solgte siste vare, ihvertfall når det ikke var tilbud.

MEN, som sagt, ser jeg ingen forskjeller på min egen sekk og den som heter Svalbard 65L på Norrønas websider, bortsett fra navnet. Kompressjonsremmene i bunn har ikke jeg på min sekk, men er heller ikke på bildet av Svalbard 65L-sekken. Så kan hende det kun er snakk om en navnendring når det gjelder 65L sekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo utrolig kjipt. Har de lov til å gjøre dette? Jeg tok forgitt at de solgte siste vare, ihvertfall når det ikke var tilbud.

Det er jeg helt enig med deg i.

Om du kjøpte sekken på internettsidene deres og da bestilte en "Svaldbard 65L" har du definitivt en sak.

Om du derimot var i butikken og selv plukket ut sekken eller bestilte en "Nansen 65L" på internettsidene deres er det ikke like klart, ettersom de ikke er forpliktet til å selge nyeste vare eller ha nedsatt pris på utgående vare.

Uansett ville jeg tatt turen innom butikken eller ringt de ved første anledning. Evnt. sende en epost.

Så kan hende det kun er snakk om en navnendring når det gjelder 65L sekken?

Det kan absolutt hende at det er snakk om kun en navnendring. Hadde jeg vært deg ville jeg ringt eller sendt en epost til Norrøna og spurt.

Du får ha lykke til, håper det ordner seg!

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte sekken i butikk (Oslo Sportslager). Og det var jeg selv som fant frem sekken og "tok initiativet". Men allikevel synes jeg det er lumpent å ikke informere om at det ikke er siste modell.

Mail til Norrøna med spørsmål om forskjeller på Nansen og Svalbard er sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.