Gå til innhold
  • Bli medlem

Soveposer fra TNF


strebus85

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med The North Face Cats Meow eller andre soveposer fra samme merke? Jeg har akkurat bestilt denne soveposen fra anton sport, og lurer derfor litt på om noen kan opplyse meg om hvordan den er.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Har nettopp hatt fem netter på hardangervidda i denne. Førsteinntrykket er at den holder godt ned til 0, hadde ned til 2 grader på turen og ikke følelse av kulde. Jeg lå imidlertid med ulltrøye på (gjør alltid det). Materialene virker meget bra. Snøringen er litt uvant, men fungerer bra. Det er ikke nakkekrage innvendig, noe jeg syns er rart, men det er mulig å lukke godt rundt ansiktet slik at det føles ok i 2-4 grader. Den ene natten lå vi under åpen himmel. Jeg tok da på lue og ull oppe/nede og det ble faktisk for varmt! Kom noen regndrypp og det virker som om ytterstoffet avviser vann til en viss grad.

Syns veiledende på 2500 virker vel stivt, men til halv pris som anton har hatt den til er den verdt pengene syns jeg. Vekten er bra (1200). Kompresjonstrekket er dårlig, men oppbevaringsposen er romslig og god. Med ullundertøy og fleece vil du nok kunne sove ok en natt selv om det skulle bli noen kalde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg hatt TNF Nova i 1,5 år.

Den har vannavvisende ytterstoff, men er samtidig god lufting. Kvaliteten virker gjennomført og god.

Den er fylt med ca 770 g. +700(EU) dun. Husker ikke om den er EN-testet eller om det er TNF som mener den går til -18, men i netter under -15 er den kald.

Kompresjonstrekket er dårlig, men oppbevaringsposen er romslig og god.

Jeg har samme erfaring med min sovepose. Må kjøpe nytt kompresjonstrekk før vintern etter at det som fulgte med gikk opp i sømmene.

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har nettopp hatt fem netter på hardangervidda i denne. Førsteinntrykket er at den holder godt ned til 0, hadde ned til 2 grader på turen og ikke følelse av kulde. Jeg lå imidlertid med ulltrøye på (gjør alltid det). Materialene virker meget bra. Snøringen er litt uvant, men fungerer bra. Det er ikke nakkekrage innvendig, noe jeg syns er rart, men det er mulig å lukke godt rundt ansiktet slik at det føles ok i 2-4 grader. Den ene natten lå vi under åpen himmel. Jeg tok da på lue og ull oppe/nede og det ble faktisk for varmt! Kom noen regndrypp og det virker som om ytterstoffet avviser vann til en viss grad.

Syns veiledende på 2500 virker vel stivt, men til halv pris som anton har hatt den til er den verdt pengene syns jeg. Vekten er bra (1200). Kompresjonstrekket er dårlig, men oppbevaringsposen er romslig og god. Med ullundertøy og fleece vil du nok kunne sove ok en natt selv om det skulle bli noen kalde.

Så du har altså bra erfaring fra denne posen, godt å høre. Den mangler altså nakkekrage? Det synes jeg er rart i en moderne sovepose, men hvis du sier det fungerte greit uten så går det vel bra.

Jeg kjøpte den fordi den kombinerte ned til -7 og 1200g i en kunsstoffpose, prisen var også viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.