Gå til innhold
  • Bli medlem

Grytesett; Gryte, stekepanne og kaffekjele?


GHalvorsen

Anbefalte innlegg

Hei, vet noen om et grytesett med én gryte, stekepanne, kaffekjele og kun dette? Ser for meg at settet kan pakkes sammen på en elegant måte hvor stekepannen utgjør lokket, mens kaffekjelen ligger inni gryten. Finnes dette? Har kun funnet disse to, men begge har en gryte for mye og en kaffekjele for lite:(

Trangia Tundra

produkt_tundra1.jpg

MSR Alpine™ 2 Pot Set

msr_alp2_set.jpg

Lars Monsen skriver noe i villmarksboka om at du kun trenger svartkjelen, men er vi så tøffe?:P

- G Halvorsen

EDIT;

Solved by runegutt

Trangia Camping Set

produkt_campingsett2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var neimen ikke dumme løsninger, var litt redd jeg måtte komponere selv:p

Har forøvrig sjekka både MSR, Optimus og Primus uten resultat. Er det virkelig en så sær kombinasjon jeg er ute etter?

Uansett så takker jeg for forslaget Runegutt,. jeg må ha oversett den da jeg tråla Trangia:)

EDIT;

På grunn av manglende hanker på Camping-settet til Trangia vurderer jeg denne. Får heller lar de to minste grytene stå hjemme. Minuset er størrelsen=/ jaja,. får se. Takk for god hjelp i hvert fall! :P

produkt_campingsett8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffekjele er særnorsk.

I usa er det kaffetrakter for primus som gjelder, eller perculator.

Nedover europa går det mye i espressokanne av typen Bialetti.

For mitt vedkommende, ønsker jeg en stekepanne og kaffekjel, der stekepanna kan settes under bunnen av kaffekjelen.

Stekepanna må altså akkurat passe til kaffekjelbunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "laget" en løsning der selv.

KJøpte grytesett i stål stålsett fra Eagle på Coop. Billigere der enn i sportbutikk.

Settet litt ned på siden som heter (Art.nr. ST-362)http://www.eagleproducts.no/hXGXzohdLGXR.16.idium

Inneholder kjele på 1,5l, kjele på 1,0 l, stekepanne og så 2 målebeger.

I tillegg kjøpte jeg den lille bålkjelen på 0,7 l

bålkjelen http://www.eagleproducts.no/hXGXzohdHW1W.16.idium

Når jeg skal alene på tur tar jeg da ut den innerste kjelen og målebeger og putter bålekjelen der(den passer med trekk). Pannen sitter på bunn av kjelen så det blir greit kompakt.

Bruker og denne løsningen hvis vi er flere men ikke har behov for mer enn en kjele.

Er vi flere og trenger 2 kjeler tar jeg bare settet som det er i min sekk og så kan en annen ta bålkjelen, evt bålkjelen på 1,5 l.

Synes det ble en fleksibel og billig løsning slik. Dette settet har kobberbunn så man kan brukes det på bål(forsiktig med håndtakene). Så f.eks en kjele eller panne på primus og en på bålet.

Stål veier jo litt men synes ikke det ble så ille med tanke på at jeg/vi kan spare drifstoff til primus og evt en primus og siden det funker på bål.

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "laget" en løsning der selv.

KJøpte grytesett i stål stålsett fra Eagle på Coop. Billigere der enn i sportbutikk.

Synes det ble en fleksibel og billig løsning slik. Dette settet har kobberbunn så man kan brukes det på bål(forsiktig med håndtakene). Så f.eks en kjele eller panne på primus og en på bålet.

Stål veier jo litt men synes ikke det ble så ille med tanke på at jeg/vi kan spare drifstoff til primus og evt en primus og siden det funker på bål.

L

Støtter dette. Skal ikke så mye "overvarming" til før alu m/teflon slår "krøll" på seg. Eagle Sharp tåler mye varme og juling - og det er lett å gjøre reint med skrubbesvamp, men ikke akkurat for "gramjegeren". Da er titan i såfall alternativ.

Hvorfor opptatt av at det kan pakkes i hverandre? Det er jo bare å stappe kjeler osv. fullt av andre ting og putte "herogder" i sekken.

Et alternativ til steikepanne:

Neste gang du kjøper (eller enda bedre - finner en brukt) engangsgrill, så ta vare på rista. Den kan brettes sammen (gang på gang uten å ryke) for enklere pakking, og benyttes som "stekepanne", kjeleunderlag osv. på både bål og primus. Veier lite og tar minimalt med plass.

Har hatt samme rista i maaange år nå - og den er alltid med på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp hjem fra XXL og er nå stolt eiger av Trangia Camping settet!

Virker lovende; lite, lett og enkelt :) Får nok ikke brukt det før til helga, men skal gi en liten tilbakemelding da;) Håper ikke ørreten får klaustrofobi i panna,. er jo nesten for liten til stekesmøret!

Genialt forslag med grillrista foresten!

- G Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du skrive en test og legge den ut på teststidene?

Det skal jeg gjøre. På torsdag reiser jeg til Karmøy på hyttetur med kjæresten og familien hennes, så jeg skal prøve å få testet alle delene da :)

Og selvfølgelig på Rangeren, så nå kan du endelig få bildene du etterlyste :) har ikke brukt den siden den ble friskmeldt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.