Gå til innhold
  • Bli medlem

"fjellfamilie" (utskilt)


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nå er jeg som kjent ingen klatrer, men artig og høre hva du sier: Du tror ikke det ville være kjappere å gå over Skagastølsryggen bort til Styggedalstind og tilbake? Der burde i alle fall ruta være bankers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det som et sterkt alternativ, Espen :lol: . Ruta til Vesle Skagastølstind er jeg nå kjent med og vet hvor mye tid som kreves. Videre til Sentraltind er det ikke behov for tau (sannsynligvis) og da er det bare ned fra Sentraltind mot Styggedalstind som krever ekstra klatring med tau i forhold til det jeg har gått før. Fordelen er også at da kan vi gå to stykker og alt går langt raskere. Jo, kanskje det er løsningen.

Runden via Jervvassbreen har jeg tenkt på som en fantastisk tur og derfor har jeg lyst til å gå den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ingen tvil om at det må være den mest romantiske linja for deg, siden du nettopp har gått Skagastølsryggen! Noen ganger er det litt irriterende å gå samme turen en gang til for å få med nye topper, andre ganger er det jo bare fint å få et påskudd for å gå samme, flotte ryggen enda en gang!

Et hypotetisk (duste)spørsmål: Tror du det ville vært mulig å komme seg opp i Mohns skard sent, sent i mai, eller tidlig, tidlig i juni? Evt. med ski/stegjern+isøks men uten isskruer/snøanker-tau? Dette forutsatt gode snøforhold selvf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hypotetisk (duste)spørsmål: Tror du det ville vært mulig å komme seg opp i Mohns skard sent, sent i mai, eller tidlig, tidlig i juni? Evt. med ski/stegjern+isøks men uten isskruer/snøanker-tau? Dette forutsatt gode snøforhold selvf.

Det er ingen umulighet. Selve Skagastølsryggen kan godt være avsmeltet da, men du skulle kanskje unngå den. Ruta fra Bandet og opp Slingsbybreen er bratt og utsatt, helt sikkert med hard vårsnø også på denne tiden. Det er også en hengebre med en del ekle sprekker. Jeg ville nok ikke satt det som høyeste ønske å gå opp der uten noen som helst sikring, men en nedkjøring fra Mohns Skard med ski må være helt optimalt (hvis snøen tillater det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim:

Sikkert for dem som er flinke til å stå på ski, men man må uansett huske på å svinge til høyre og kjøre støtt nedetter Berges Chaussee, hvis ikke blir det et langt hopp nedover mot Midtmaradalen. Med mindre det står en ekstremsportfilmfotograf og filmer, ville dette hoppet vært temmelig bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jo jeg mente ikke at gamle kjerringer skulle prøve

Kremt, kremt - her føler man seg stadig truffet:-) Nekter å legge meg i kista ennå!

Og til deg Bear - iflg. min datter på 17 er folk på 26 oldinger - alt er relativt her i verden:-))

Her på mine kanter (Trollheimen) har forresten høstfargene vært ekstra flotte i år - kan absolutt variere fra år til år.

haldis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.