Gå til innhold
  • Bli medlem

Grønland


fotojensen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg reiser til Grønland til uken, lurer på hvordan man bør gjøre det med brennstoff.

Vurderer å bruke propan og spørsmålet er om dette er enkelt å få tak i dit vi skal, Kangarlussuaq, Aasaat og Ulissat.

Jeg har ikke fått sjekket med flyselskapet hvordan de stiller seg til å ta med slikt på flyet.

Noen som har erfaringer med dette?

Det står mellom propan og parafin, usikker på hva som er enklest å få tak i på Grønland.

Håper noen har erfaringer som kan hjelpe meg.

En ting til, har stort sett brukt parafin før, og ser at når jeg skal bruke propan så er det en utfordringer med å få propanboksen til å stå stødig.

Noen ideer?

Hilsen Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjøp deg ett slikt lite stativ for å sette gassboksen på, fungerer meget bra - og selges i de aller fleste sportsbutikker vil jeg tro! koster kr 79.- på www.sportsnett.no

God Tur (fra en ikke så lite misunnelig amatørfotograf!!!)

post-3769-133474640448_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tak i begge deler i butikken i Kangerlussuaq, der selger de også renset bensin.

Du kan også bruke Jet A1 istedet for parafin, det er bare å spørre mekanikerne til Airgreenland om å få en liter med fuel som de har drainet av flyene.

Hangaren deres er på andre siden av rullebanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke igjen de to siste stednsnavnene (Aasaat og Ulissat) men siden dere lander på Kangerlussaq og kan kjøpe fuel er det neppe noe problem problem å ta med fuel på flyet/helikopteret videre (dersom dere skal fly) ettersom de ikke sjekker bagasjen på innenriksflyvninger på Grønland. Om det er lovlig er er en annen sak, men oppdages neppe. Jeg hadde tidligere i år flere flyvninger på Grønland med både våpen og fuel uten av noen så ut til å bry seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.