Gå til innhold
  • Bli medlem

Trist dag....fall fra Tjønnholstind


Atomsilda

Anbefalte innlegg

Annonse

Kan knapt tenke meg noe større mareritt enn å oppleve noe slikt, enten det er på fjellet, i elva, på sjøen eller lign. Det å stå igjen å se, måtte varsle og kanskje fortelle... Får vondt av å tenke på det, føler spesielt med han som sto igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig trist. Uansett ille å oppleve det med noen i eget turfølge, men ens egen sønn!! Huff! Siden faren kunne ta seg til sønnen lik etter fallet, antar jeg det har skjedd et eller annet sted på strekningen Tjønnholstinden - Steinflytinden mot sør. Huff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig trist!!

Forferdelig trist. Uansett ille å oppleve det med noen i eget turfølge, men ens egen sønn!! Huff! Siden faren kunne ta seg til sønnen lik etter fallet, antar jeg det har skjedd et eller annet sted på strekningen Tjønnholstinden - Steinflytinden mot sør. Huff!!

Ja forstår det slik jeg også. Det hadde vært bortimot umulig å ta seg ned mot nord på kort tid - og ha mobildekning.

Er man på Steinflytinden og skal videre til Tjønnholstinden er det ofte naturlig å velge å gå ned mot sør først (dersom man ikke har litt ekstra mot og evner?). Her er det lett å gå seg fast, og mulighet for utglidning og stygge fall er absolutt til stede.

Tenker på faren her! Jeg gikk denne tur med min egen sønn da han var 15 i 2006.

Vi gikk ned mot sør, men tok oss et stykke øst først, noe jeg ikke angrer på.

Gikk rett ned mot sør sammen med kamerater i fjor, men da sikret vi med tau og firte ned sekker.

Ingen tvil om hvilket alternativ som er best og raskest!

Det er umulig å forestille seg hvordan en far har det etter å først ha hatt en kjekk tur med jr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2680712.ece

- Steinblokk løsnet

- Vi har nå fått bekreftet guttens identitet. Han var 17 år gammel og fra Danmark. Han var på tur med faren, og de to teltet i Leirungsdalen og var på tur til Søndre Tjørnholstind. Ifølge redningsmannskapene skjedde ulykken da de to skulle ta bilder ved en steinblokk. Blokka løsnet, og gutten falt 30 til 40 meter ned, sier operasjonsleder Tom-Roar Ellingsberg ved Gudbrandsdalen politidistrikt til Nettavisen ved 17.30-tiden.

Trist att höra, verkar ha haft maximalt otur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt! Føler sterkt med faren og familien. Har selv en gutt på 14 som ofte er med meg, og har nok tenkt mine tanker i utsatt terreng.

Hadde med en 14-åring for en del år siden, som støttet seg til en steinblokk på Skarflyløyfttinden, like ved, og steinen løsna, han tok overbalanse, og ramla ned 4-5 meter, for deretter å rulle 10 meter til. Han overlevde på underlig vis, og ble henta med helikopter etter 50 min. Fælt å stå igjen med sekken hans og se helikopteret dra av sted, enda vi skjønte at det nok gikk bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.