Gå til innhold
  • Bli medlem

Ryggsekk 80-100l


mlaupsa

Anbefalte innlegg

Hei.

Er på jakt etter ny GOD rykksekk som eg får med meg det meste i, så den bør vere opp mot 100l.

Har i dag Norrøna recon pac, men denne passer ikkje til meg (kort rygg), ønsker heller ikkje pakkrammesekk.

Er det nokon som har gode tips på kva sekk eg bør kjøpe? Pris har ingen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mitt subjektive framlegg: Arc'teryx Bora 95 :D

Et godt forslag :)

Vil også anbefale deg å ta en titt på Osprey og ikke minst Gregory - sikla selv lenge på Gregory Denali Pro før jeg kjøpte Bora 95.

Norrøna sin Svaldbard-serie kan også være verdt en titt.

Og rådet flere sikkert vil nevne - ta deg tid, gå i en butikk og prøv sekkene med reell vekt i.. ;)

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Osprey Argon med i vurderinga når eg kjøpte min siste sekk, men eg fekk nyss om at han får nok ved bører på 25 kilo. Når ein fyrst skal ha såpass stor sekk tykkjer eg det var litt svakt. Denali Pro er sikkert konge, men dyr. Ein seriøs butikk eg var innom sa at 'du vert ikkje skuffa om du kjøper Bora sjølv om det sikkert finst andre gode sekkar'. Eg er heller positivt overraska så langt (kjøpte sekken i april) då han er svært god på ryggen og veldig lett å pakka i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også anbefale Bora 95, forøvrig uten det helt store sammenligningsgrunnlaget innen anatomiske sekker. Meget komfortabel og mange gode løsninger. Synes å være godt robust også, uten at jeg tror den holder like lenge som Norrønas pakkrammesekker f eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du nemner Berghaus så kjem eg på deira Expedition 80 som visstnok skal vera veldig bra - denne hadde hjå Ute i Bergen til litt over 2000-lappen.

Det stemmer. Mod. Expedition tilhørte samme serien med Cyclops II bæresystem. Mod. Expedition var, som navnet sier - en ekspedisjonsmodell der sekkeposen var konstruert så enkel som mulig, for bl.a. å redusere vekt. Lav vekt som prioritet gjorde også at Expedition ikke hadde avstivende innlegg i hoftebeltet, som de øvrige (Atlas, Vulcan, Tarus, Aztec m.fl) har/hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.