Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er den ENE ekstratingen du tar med på tur for å løfte opplevelsen?


segrov

Anbefalte innlegg

Burde ha skrevet at den ene tingen ikke skal være noe alkohol eller tobakkholdig. Det blir litt kjedelig i lengden å høre om alle som sier "en cognac!", eller "portvin". Er dere på skogen for å nyte naturen eller alkoholen?

Menn er vistnok dårlige i multitasking, men det må da finnes grenser for autisme .

Ps: Det er faktisk noen av oss som synes portvin er bedre enn Bamsemums.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 1 måned senere...

Har ikke med mye mer enn strengt nødvendig. Men om man skal nevne noe som i utgangspunktet ikke er ment for turbruk, må det bli gravlykter, av stearinlystypen i plastbokser med lokk på.

Øøørlitegrann makabert å ha i teltet i begynnelsen, men snart overgås den følelsen av fordelen av å ha med seg stearinlys som brenner innmari lenge, gir relativt greit med varme, kan transporteres i sekken og som kan velte uten altfor mye søl.

Ellers er jo en sterk flaggstangsnor brukandes til fryktelig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elgpølse!!

også skal han vfå lov å være anonym, kompisen som trappa opp på telttur med lukt-telys. Mumla noe om belysning når han skulle ta bilder, men jeg vet nå ikke helt...

Hehe, ja folk tar med seg de rareste ting :) Vet om en som tok med seg et fotoalbum på skautur en gang men glemte regnjakka(og ja, turen var visstnok ikke helt uten opphold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Jeg har vel egentlig tatt med en del alkohol på tur, men dette kan byttes ut. Det jeg derimot ikke bytter ut, er bøker. Jeg simpelthen elsker å ligge i teltet og lese en god bok om ett eller annet som interesserer meg. Bålkosen blir også tatt til nye høyder med en god bok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en nødvendighet, men av og til kan det være kjekt å overraske turkammeraten med nyristet toast på morningen.

Jeg bruker den på en Primus Omnifuel og den virker best hvis primusen pakkes godt inn i den vindbeskyttelsen som følger med. Hvis ikke så blir bare brødet tørt.

http://www.bizrate.com/camping-hiking-gear/2544277594.html

P.S.

Egg, bacon og en liten flaske ketchup...

Ketchup er vel en av vår tids største oppfinnelser. En sprut og all mat smaker helt likt. :?

post-4379-133474756098_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med ørepropper.

Måtte det være for blafrende teltduk i sterk vind, snorkende turkamerat eller andre forstyrrende momenter (f.eks. måker og koko-gjøk kan være ganske plagsom syns jeg). Det hjelper for å gi en god natt søvn i alle fall.

Er dessuten veldig glad i mine dunsokker fra goosefeet. Perfekt å varme kalde føtter i når man kommer i teltet, og booster soveposen med 2-3grader for min del. (våkner om jeg er kald på bena)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel egentlig tatt med en del alkohol på tur, men dette kan byttes ut. Det jeg derimot ikke bytter ut, er bøker. Jeg simpelthen elsker å ligge i teltet og lese en god bok om ett eller annet som interesserer meg. Bålkosen blir også tatt til nye høyder med en god bok :)

Høres ut som et tvers igjennom ideelt turfølge, knallkos med ei god bok å lese i, må ha med minst ei på tur. Godt med en god dråpe i glasset/koppen, men mindre viktig for meg enn boka.

En ting jeg har med meg som gjør turen - bare en? :P Tror jeg drasser med meg mer enn de fleste her (ikke ryggsekk turist), men halvstekte baguetter og omnia-ovnen høyner frokosten etter 3-4 dager på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ofte mer enn en ting ekstra.

- Crocs Offroad som leirsko

- 2 liggeunderlag. Et oppblåsbart for god sovekomfort og et til å bruke ute(og under det oppblåsbare for å spare slitasje)

- En liten knert cognac, vin eller noe.

- Og så bikkja så klart men hun er med på alle turer.

Hva jeg setter mest pris på er litt avhengig av tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ENE ekstratingen jeg tar med på tur for å løfte opplevelsen?

Min kone! Definitivt. Nå kunne jeg utbrodert at hun løfter turen underveis, ved bålet, fiskeplassen og i teltet etc og når det mimres til bilder, under planlegging og slikt, men det lar jeg ligge. Men bare for ordens skyld, hun går selv, så jeg har henne ikke i sekken. Men jeg vet ikke riktig om hun kvalifiserer til begrepet "ekstratingen". At hun har forståelse for hvor nødvendig det er at jeg tar hånd om utstyrsinnkjøpene og er kledelig uoppmerksom på hvor dyrt mye utstyr er gir også pluss i margen.

Det er heller ikke noe minus at hun lar meg ta hånd om viktige mannfolksaker som navigering, bål og forsering av ville stryk (noen vil kanskje protestere på det begrepet, men..) i villmarken. For ikke å snakke om disse kompliserte fluemønstrene og de alldeles utrolig innviklede knutene jeg ikke engang kan se selv uten briller lengre. Selv om natten våker urmannen i meg der jeg ligger på 7,5cm luftpute og holder ville dyr unna.

Som sagt, min kone! Tefatet er bare fantastisk!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Jeg har med ørepropper.

Måtte det være for blafrende teltduk i sterk vind, snorkende turkamerat eller andre forstyrrende momenter (f.eks. måker og koko-gjøk kan være ganske plagsom syns jeg). Det hjelper for å gi en god natt søvn i alle fall.

Har også det liggende fast i teltet. Sammen med en slik nattmaske som er ment til å brukes på fly. Påbudt i midnattssolområder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid en liten miniflaske med Balder i sekken når jeg drar på toppturer. Hva jeg definerer som topp varierer, men bratthet, utsikt fra toppen, hvor lang tid det tar å gå opp, høydemetre fra havnivå eller fra startsted kvalifiserer. En liten haug her i Haugesund er definitivt ikke noen "baldertopp", mens jeg kan ta en bånnski på toppen av en tilsynelatende like uanseelig haug på Hardangervidda. Skal ikke langt opp der for å få flott 360 graders utsikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett. Det må være bikkja. Hun bærer seg selv, holder vakt i leiren, gir mye selskap (veldig flink til å lytte), godt å krype inntil når det er kaldt og fungerer som hodepute (innimellom). Når jeg tenker meg om så hører hun ikke til gruppen ekstrautstyr, men essensielt turutstyr.

Jeg tar gjerne med meg en lerke med Laphroaig Quarter Cask. For meg er det ingen motsetning mellom å nyte alkohol og å nyte naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.