Gå til innhold
  • Bli medlem

Alenetur i Jotunheimen - ekspertråd velkomment:)


SKS1

Anbefalte innlegg

Planlegger fjelltur på egenhånd og tar gjerne imot noen tips og råd!

Er medium fjellvant, men ingen klatrer og liker ikke å krysse store elver med mye strøm, så håper at jeg har valgt en grei rute!

Om jeg møter folk på hyttene som skal samme vei, så tar jeg nok følge med dem.

Drar opp søndag 9. eller mandag 10. august.

Dag 1 - buss fra Oslo til Bygdin

Bygdin-Torfinnsbu

Dag 2 - Torfinnsbu-Fondsbu

Er denne ruta grei å finne og komme seg fram på? Leste noe om at man må opp på en snøfonn?

Dag 3 - Fondsbu-Skogadalsbøen

Dag 4 - Opp og ned Fanaråken

Dag 5 - Skogdalsbøen-Olavsbu

Dag 6 - Olavsbu-Fondsbu

Buss til Oslo

Høres dette ut som en grei rute eller har jeg valgt helt feil?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !

Den ruten du har valgt er helt OK, men det kan tenkes mange varianter. Gå inn på www.turistforeningen.no så får du en fullstendig oversikt over de ulike rutevalgene som du også kan forandre under veis. Selv ville jeg i ditt sted har valgt å starte fra Gjendesheim eller Eidsbugarden.

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Noen spesiell grunn til å starte fra Gjendesheim eller Eidsbugarden? Gikk fra Glitterheim til Gjendesheim som avslutning på fjorårets tur, så tenkte å prøve nye stier denne gangen. På den andre siden, på den løypa var det ingen elver å krysse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst til å starte på bygdisheim vil jeg anbefale å gå på sørsiden av bygdin, via yksendalsbu til eidsbugarden. Mer spennende og variert terreng og utsikt enn på nordsiden.

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.