Gå til innhold
  • Bli medlem

Sykle Senja


Lyngve

Anbefalte innlegg

Dere må ikke finne på å ta Syklistenes Landsforening sin anbefalte rute over Senja. Den tar RV86 mot Finnsnes hvor man går glipp av det meste. Ta heller RV864 (nasjonal turistvei) som går gjennom dramatiske fjorder og fjell. Det desidert flotteste stykke natur i Norge, som jeg nesten gikk glipp av p.g.a Syklistenes tulleforening sitt planleggingskart for 2007 !!! (dette kartet er forøvrig belemret med mange andre feil.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Helt enig med deg. Den turen som gaar over Senja var ingenting. Opp en bakke fra Straumbotn til et lite pass og deretter ned en dal til sjoen igjen. Virkelig kjedelig og helt uten interresse.

Jeg misunner deg turen paa utsiden av Senja fra Straumsbotn. Veier som da jeg var der i 1989 ikke var der. Gryllefjord til Straumsbotn veien var dog noe jeg ikke glemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Gammel tråd, men ønsker jeg hadde sett den før. Syklet Norge på langs sammen med den gamle hunden min i fjor, og brukte det kartet hovedinnlegget nevner. Og gikk altså glipp av noe jeg ikke ønsket å gå glipp av. Av sykkelkartet inneholder mange feil er også riktig. Blant annet skulle det gå det ferge mellom Averøy og Kristiansund. Det stemmer ikke. I desember 2009 ble den undersjøiske tunnelen mellom Averøy og Kristiansund åpnet. Samtidig ble fergeforbindelsen lagt ned. Dette ble vi ikke klar over før vi stod der og skulle over. Det er ikke tillatt å sykle gjennom tunnelen, så eneste alternativ var buss. Her ble vi lettere fortvilet! Det var kveld, det regnet og var surt i været. Og vi stod på bussholdeplassen med en stor trehjulssykkel med tilhenger og oppakning og en gammel hund. Og skulle få alt sammen på en vanlig buss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være lurt å tipse foreningen om dette da kartet ser ut til å ha vært riktigere før, men ting har skjedd gjennom årene som de ikke har fått med seg. Samtidig viser det jo at man nesten ikke kan planlegge å sjekke ut godt nok om man vil ha mest mulig ut av turen sin med minst mulig problemer. Men av og til er det minst like artig å dra på impulstur, det er som regel da man havner på steder og i situasjoner som man husker for resten av livet. Selvsagt bør ikke en impulstur gå på sikkerheten løs, men å overnatte på ei kai er ikke så farlig på sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.