Gå til innhold
  • Bli medlem

Selvoppblåsnede liggeunderlag


Anbefalte innlegg

Hei :?

Lurte på om noen hadde et selvoppblåsende liggeunderlag å anbefale?

Jeg sliter en del med kroniske musklesmerter men liker å dra på fjell/campingtur, men jeg trenger noe bedre enn disse "vanlige" liggeunderlagene for å ikke få så mye smerter.

Jeg vil gjerne ha et som er ganske tykt men ikke veier så mye

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Vil i likhet med Kjell Gunnar anbefale Exped DownMat (har selv brukt DownMat 9 DLX i flere år)

Tykkelsene i oppblåst tilstand er på enten 7 eller 9 cm, og bredden varierer fra 52 cm. til 65 cm for DLX utgaven.

Dersom du stort sett skal ha det for komfort og ikke skal bruke det på vinterstid vil jeg anbefale deg å ta en titt på SynMat-serien deres, noe rimligere enn DownMat utgaven. Veier riktignok litt, men gir uovertruffen liggekomfort.

Om du søker på Exped DownMat her på fjellforum vil du finne en rekke fornøyde brukere samt rapporter om produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke akkurat selvoppblåsbart, men om det er blåsingen som er problemet så skal det nok gå greit. Det er enkelt å få opp med innebygd pumpe i puta slik at puta blåser seg opp, så trør du på puta og lufta går videre inn i liggeunderlaget. Det er ikke veldig tungt, ikke mer enn 890g, men likevel 7-10cm tjukt og veldig behagelig å ligge på. Prisen er noe stiv, du må fort ut med 1.500kr.

http://www.sportsdeal.no/produkter/friluft/liggeunderlag/1178790513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på anbefalingene av Exped Downmat. Er ihvertfall strålandes fornøyd med mitt DLX 9, til tross for at jeg måtte reklamere på det første jeg hadde, da jeg våkna opp med flatt liggeunderlag. Fikk nytt jeg, da av typen med innebygd pumpe. Komforten er ihvertfall helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.