Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus Omnifuel- filter


Peremann

Anbefalte innlegg

Hei !

Etter en litt uheldig episode i Jotunheimen ( ikke spør :? ) måtte jeg fjerne filterert som sitter nederst på fuel røret, altså det som sitter på selve pumpen. Den brenner nå som gull, prøvde å sette på et nytt filter, men det er jo dønn umulig !

Spørsmålet blir da: ettersom det sitter et filter til på slangen, er det tvingende nødvendig å ha et filter der???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Å få det ut gikk greit, jeg mener nå bestemt at jeg brukte rå makt, virker som om jeg må gå over til brutal vold :?

Forøvrig er jeg litt nostalgisk så jeg brenner tennvæske. Må stikke innom å få tak i et rep set med filter ja......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Fikk ett råd forrige dagen som kan være av interesse.. hvis man velger å bruke filter så kan det være smart å bruke det som er i flaska (enig i vurdering om vold og vaselin). Dette filteret er egentlig også overflødig om man kun bruker ren bensin men fordelen er hvis det finnes rusk i flaska osv, som man ikke ønsker å ha inn i dysa. Filteret som sitter ved regulatoren i brenneren kan det være smart å fjerne uansett da det kan smelte ved hard brenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.