Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til sykkel for NPL


Marmolejo

Anbefalte innlegg

Hva vil dere anbefale som den ideelle langtursykkel, typisk til en Norge på langs tur?

Jeg er keen på en kjøpe en "ferdig" sykkel og ikke bygge den selv. Den må ha stiv gaffel og mulighet til å ha rack på fronthjulet. Prisklassen: helst ikke over kr. 10.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øverst på ønskelista mi før NPL-turen min i sommar var Nakamura Nitro Advance, men eg endte opp med å kjøpa ein gammal DBS Intruder på den lokale bruktbutikken/søppelfyllinga for 150 kr. Den monterte eg Fulcrum Racing 7 hjul på og carbongaffel, og den fungerte veldig bra. Men sidan du ikkje er så interessert i å bygga han sjølv, så ville eg gått for ein hybridsykkel eller ein rimelig landevegssykkel. Helst med trippel krank, viss du skal ha mykje bagasje med deg. Eg syns det er viktig med ein sykkel som trillar godt, og som ikkje blir for tung oppover. Men er du i god form og har god tid, så er det kanskje ikkje så viktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet med standardiserte sykler som selges i vanlige butikker er underdimensjonerte felger og eiker. Har møtt flere syklister med brist i felg og ødelagte eiker. Men de fleste av disse har tatt all vekta bak, og syklet uten frontvesker slik at det blir ekstra stor belastning på bakdekket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sykla NPL nå i sommer på en Nakamura summit Advance, terrengsykkel. Va heilt topp. Hadde bagasjen bak i sidevesker, og en liten framme. De andre jeg syklet med hadde hybridsykler, Nakamura Nitro og Velotech. Jeg rant utrulig nok ifra de begge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for innspill.

Favoritten akkurat nå er Marin Muirwood. Den har stålramme, vanlige bremser og ser ut til å være passe solid. Den norske importøren har den ikke inne men den er å få kjøpt i Sverige.

http://www.cykelnetto.com/shop/?artnr=BM-307972&cat_id=1471

Det er poeng med sånne sykler at de er lette å reparere og/eller at det er lett å få tak i deler til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.