Gå til innhold
  • Bli medlem

Zon Gel?!?!


Skaubjønn

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd denna Zon gel greia som det blir reklamert så mye for på tv???

har den en sterkere effekt enn F.eks Paracet??

har det noen effekt og bruke Zon på f.eks gnagsår, små kutt og rifter, eller knesmerter for den saks skyld...

Hvorfor behandle hele kroppen :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er skeptisk til alt som skal virke for "alt". Reklamene framstiller det som om det bare er å gni på der smerten sitter uavhengig av årsak til smerten. I min verden prøver man å finne en diagnose og så behandle den på den måten er logisk og relevant.

Eksempler:

-Smerten kan være referet, dvs den kjennes et annet sted en der den kommer fra. Eksempler: en ryggprolaps kan gi smerten nedover benet. Da behandler man selvsagt ryggen og ikke benet. Har man en betent tann, får man vondt i store deler av ansiktet på samme side. Man behandler tanna, ikke kinnet.

-Smerten kan være av mekanisk art eller ikke- mekanisk art. Får du smerter i nakken av å vri på nakken er den forbundet med bevegelsen, og da vil det ikke hjelpe å gni på noe som helst. Har du en kreftsvulst i øverst i lungen, kan denne gi smerter på akkurat samme sted som de fleste mekaniske nakkeplager, altså øverst på skulderbladet. Heller ikke her hjelper det å smøre på noe som helst.

Salven er nok ment til utvortes bruk, altså ikke på åpne gnagsår etc.

De eneste gangene jeg pleier å anbefale salver er når jeg har diagnostisert betennelser som som ligger rett under huden. Hvor effektiv Zon er på slikt vet jeg ikke, men Ibux gel og Orudis gel pleier å ha en viss effekt. Eksempler på slike lidelser lavgradige achillesseneirritasjoner, leddbetennelser i fingre og tær, slimposer rundt kne etc. På nakke og rygg kan man se bort fra salve som alt annet enn lede smerten bort på samme måte som man blåser på såret til barna når de har slått seg.

Slagordet "hvorfor behandle hele kroppen" er imidlertid godt, men passer dessverre ikke til Zon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Har prøvd Zon for muskulære smerter i korsrygg. Det funker fint og ned en gang. Har ikke prøvd den på noe annet. Glemte å la være å sole meg de første fjorten dagene etter påføring og fikk noen flotte vabler når jeg var ute i sola etterpå. Det stod visst noe om det i pakningsvedlegget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.