Gå til innhold
  • Bli medlem

Osprey Variant 37 erfaringer


rlundmo

Anbefalte innlegg

Annonse

har ikke brukt osprey variant 37, men bruker osprey mutant 38 mye. de to sekkene er meget like, så nevner noen av mine erfaringer selv om det er litt OT.

er godt fornøyd med mutant-sekken, bruker den til dagstursekk, klatresekk, en-natts-overnattingstursekk og til eneste sekk på vinterturer med pulk (fester pulkdraget rett i hoftebeltet).

Noen ganger kunne jeg ønske at sekken var litt større (blir trangt med jerven king size thermo ekstrem, liggeunderlag, mat, drikke, klatreutstyr, fotoutstyr++), men i dagstursekker blir det trangt uansett...

Gode innstrammingsmuligheter gjør at det ikke er noe problem å ha lite i den heller (som i vedlagte bilde).

Var i utgangspunktet skeptisk til at den ikke har "fast" (plast- eller aluminiumsstag) i ryggen, men det har ikke vist seg å være noe problem. Såvidt jeg vet har Variant-sekken alu-skinne, så da er det uansett ikke et tema.

ellers kan videoen nederst på denne siden være grei: http://www.ospreypacks.com/Packs/MutantSeries/

Erik

post-5343-13347463711_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klistrer inn mitt svar fra tidligere inlegg om samme sekk...

Har 37-Varianten (hehe), og er kjempe fornøyd.

Var selv ute etter en mindre sekk med "storsekkegenskaper" såogsi.

Med det mener jeg toppmating, snølås, høybart lokk og ett bra bæresystem.

Denn sekken har alt dette ++.

Kjøpte sekken i fjor høst, den har vært min trofaste følgesvenn siden.

Sitter som en smekk, masse med justerings muligheter, praktiske festepunkter utenpå,

gjenomgående bra kvalitet, og alt kan hånteres med votter på.

Anbefales på det varmeste :):D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klistrer inn mitt svar fra tidligere inlegg om samme sekk...

Har 37-Varianten (hehe), og er kjempe fornøyd.

Var selv ute etter en mindre sekk med "storsekkegenskaper" såogsi.

Med det mener jeg toppmating, snølås, høybart lokk og ett bra bæresystem.

Denn sekken har alt dette ++.

Kjøpte sekken i fjor høst, den har vært min trofaste følgesvenn siden.

Sitter som en smekk, masse med justerings muligheter, praktiske festepunkter utenpå,

gjenomgående bra kvalitet, og alt kan hånteres med votter på.

Anbefales på det varmeste :):D:D

Er det mulighet for og feste ski på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det en Variant 37 på meg.

Men er det noen gode tips ang. størrelse ? Finnes jo i størrelsene, S, M og L

Er ca. 183 cm.

Problemet mitt er at jeg får ikke prøvd denne sekken før kjøp. (kan du selvsagt benytte med av angreretten ved handel på nett, men greit å slippe alt styret med returen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 182 og har medium. På meg sitter den perfekt, men jeg har kanskje ikke den lengste ryggen. Ape formen med lange armer og bein. :lol::lol:

Flott sekk til topptur på ski (med gode skifester) klatring, dagsturer, og overnatting noen dager hvis du er veldig god til å pakke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Litt ulovlig sen "bump", men jeg tar sjangsen. Tenkte det var bedre å bumpe (jeg googlet "erfaringer variant 38, slik fant jeg denne" enn å lage en post for en liten sak som denne. (har prøvd sekken i butikk og den er herlig, men lurer på det som står nederst)

Hvordan er denne sekken som en sekk å bruke til "alt"?

Jeg har veldig lyst til å prøve meg på toppturer i løpet av vinteren, og gjerne breturer og slikt også, så jeg tenker nok ikke at sekken er bortkastet slikt sett.

Men hvordan mener dere denne fungerer som en "vanlig" dagsturssekk? Tenker det er greiere å kjøpe en god sekk nå, med mulighet for skifeste osv for toppturer, i stedet for en grei dagstursekk nå og en mer spesialisert topptursekk senere.

Eller hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker denne sekken som vanlig dagstursekk, og den funker i så måte ypperlig, foruten at jeg ikke nødvendigvis har med meg all verden på enkle turer, og at man dermed ikke fyller sekken. den kan dermed bli litt "løs", uansett hvor mye du strammer og komprimerer, men det vil de fleste sekker som ikke fylles bli..

jeg synes den funker ypperlig, men om du skal kun bruke sekken til dagsturer burde du kanskje vurdere varianten på 28 liter istedet.. den har fortsatt de samme festene og mulighetene på utsiden av sekken, så du kan fortsatt toppture og klatre is og hva du nå enn vil med den også..

Alex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.