Gå til innhold
  • Bli medlem

GPS´en slår seg av


Anbefalte innlegg

Jeg sitter akkurat nå og prøver å laste data inni PC´en fra GPS´en min (Garmin 60 Cx), men den slår seg merkelig nok av med en gang jeg trykker på "motta" (data) knappen... Skjønner ingenting!

Noen som har en forklaring...?

VD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm. Vel, jeg rekker ikke hake av eller "på" den boksen, og jeg mener den står rett. men den slår seg altså av umiddelbart jeg klikker motta, og så får jeg feilmelding om at noe gikk feil og at jeg må sjekke om det er batteri, osv (noe det selvsagt er...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den finner enheten - skal prøve å bytte port!

...nei. samme skjer i anndre porten. Har prøvd å bytte batteri også. Har en hunch på at det er gps´en, ikke pc´en...?

Har du nyeste versjon av progravaren som ligger på GPSen? Hvis ikke kan det lønne seg å oppgradere, siden slike feil ofte fikses fortløpende.

Ifølge websidene til Garmin er nyeste programvareversjonen til GPSen din 4.20. Kan lastes ned fra:

http://www8.garmin.com/support/collection.jsp?product=010-00322-30

--

E.R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er usikker på det, fant 4.0 som vel er rett verson til CX. Men jeg prøvde samtidig å kjøre en update scanner fra garmin-mappa på pc´en - og da kom feilmeldingen at gps´en ikke responderte. Kan det være noe hardwarefeil tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er neppe batteriet i alle fall, for når du kjører den mot PC-en skal den hente strøm derfra. Det høres jo ut som om PCen og GPSen snakker dårlig sammen og jeg får også følelsen at dette kan ligge i GPS-en. En måte å sjekke dette på er om den oppfører seg sånn mot en annen PC også..

Jeg har en eTrex vista cx. En gang jeg koblet den til PC-en mens den var påskrudd, og da hadde jeg noe problemer med at ikke PCen fant enheten. Det løste seg da jeg skrudde på GPS-en etter at den var koblet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet selv. I tillegg slo den seg av ved bruk av ferske Lithium batterier. Snoket litt på nett og fant ut at flere av 60 cxs enhetene har feil på strømstyringen. Sendte min til reklamasjon og fikk ny enhet tilbake. Problemene var borte og batteritiden dramatisk forbedret med den nye enheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.