Gå til innhold

Anbefalte innlegg

P.S.

Jeg har også et gammelt vaffeljern av den typen som mor / bestemor brukte på komfyren. Dette bruker jeg på primusen. Kjempesuksess når du er på tur med barn. Men øv deg litt hjemme før du tar det med på tur første gangen. Det må snues hele tiden for å steke likt på begge sider.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at Titanpanner skal være bra. Har ikke prøvd disse selv, men en ting er helt sikkert. Turpanner med Teflon holder ikke. Teflon er et plastbelegg og tåler veldig lite av både varme og stekeredskaper i metall. Panner som er laget av titan, ikke bare et tynt belegg, skal visst fungere bra.

Selv bruker jeg en liten, gammel stekepanne av støpejern. Den er ganske tung i forhold til de fleste andre turpannene, men desidert det beste å steke på både på primus og på bål. Når disse er sjikkelig "innstekt" trenger de ganske lite fett. Slike jernpanner med håndtak av jern kan det kanskje være vanskelig å få tak i nå, men sjekk slike "antikvitetsbutikker" eller bruktbutikker som gjerne ser ut som en skraphandel. De selger det meste til ganske greie priser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.