Gå til innhold
  • Bli medlem

Thermarest vs. Norheim


Anbefalte innlegg

Sportsnett har tilbud på Thermarest Luxury Camp Large liggeunderlag til 1500 kr.

GSport har Norheim Tundra 200 med samme mål (1cm tykkere) til 799,-

Noen som kan si meg om det er verdt å bruke dobbelt så mye penger på en Theramrest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har vurdert det lenge. Blir i såfall 9 DLX Pump siden jeg er nesten 2m lang :shock:

To ulemper er

1)prisen på 1799,- (har sett de ned i 1500,- enkelte steder) og

2) at det er mye luft som skal varmes opp. Har sett delte meninger om oppblåsbare underlag og kald luft så jeg er usikker på hva som er ritkig.

Norheim koster 799,- så det er stor forskjell i pris.

Men om det ikke er samme kvalitet som de andre så er det bedre å legge i mer for å få

noe som holder. Hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mistanke om at Nordheim er et sånt merke som G-sport har "funnet" på og setter på produkter fra her og der. På dem måten kan man ende opp med et produkt som er vel så bra som et annerkjent merke, kan hende det til og med er samme produktet. Eller man kan ende med den berømmelige katta i sekken...

Har selv tre års erfaring med et DownMat7, og selv vinterstid har det funket greit. Riktignok da med et skumunderlag ned mot den virkelig kalde bakken. Slitesterkt er det også, i allefall så lenge du har vett til å bruke det i et telt, eller med noe annet under til å beskytte det mot skarpe steiner etc. Men det gjelder jo veldig mange (selv)oppblåsbare underlag. Eneste negative med DownMat'en er at logoen de har trykt på er i gummi som etterhvert flasser av og fyller innerteltet med små gummiflak :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.