Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Alta LT sovepose


Anbefalte innlegg

Hei... sitter og titter meg om etter en litt kraftigere 3sessongs sovepose... kom over Helsport Alta LT på xxl sine sider til 799,- ... Dette var ikke galt tenkte jeg

Men så ser jeg at de har "Alta" ... uten LT.... til 1299,-... hva er forskjellen på disse posene?

Min kommer til og bli brukt i natt temperaturer ned mot 2+ grader, altså ikke noe minusgrader ...

Økonomiet er relativt slunken etter endt ferie og slikt, så mitt spørsmål er, er forskjellen (om noen?) verdt pengene? og vil jeg bli fornøyd med denne soveposen

-Ida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut i fra hjemmesidene til Helsport, ser det ut til at det ikke er så store forskjellen på en såkalt LT og de øvrige Alta-modellene. Det kan se ut som om LT er en slags "light" utgave av Alta. Den er ørlitegrann lettere og komfortgrensen på temperatur er litt høyere (+4 grader). Alta uten LT betegnelsen fåes også i litt flere varianter hva angår størrelse.

Har selv en Alta uten LT betegnelse, og bruker denne stort sett året rundt utenom den varmeste tiden på sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

Har sjølv ein "vanleg" Alta, og er forsovidt fornøgd med den. Har inntrykk av at den ikkje er egna for mange kuldegradene (sjølv om Helsport meiner den har ei komfortgrense på -10), så eg trur den passar deg betre en LT utgåva, som er noko lettare, og kaldare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.