Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskestang


exage

Anbefalte innlegg

Annonse
Noen med erfaring om BeastMaster BX STC 240/270L 3-14gr til lett sluk7markfiske?

Har selv en Beastmaster BX STC 270L, og synes det er en veldig god stang. Synes jeg får veldig god respons i stanga når fisken biter, og det har gjort fisket mye artigere enn hva jeg syntes det var før. Har riktignok ikke så veldig mye erfaring med andre stenger i samme prisklasse, da jeg tidligere bare har hatt stive billigstenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med erfaring om BeastMaster BX STC 240/270L 3-14gr til lett sluk7markfiske?

Har bare stått og pisket litt med den i butikken men syntes den virket litt stiv, endte opp med å kjøpe Daiwa Genesis isteden for 700 kroner hos Jesting Sport.

Har fisket litt med den og den kaster små spinnere overraskende langt, har landet en 3 kilos gjedde på den, det var nok litt i overkant mye for den stanga, men gjedda måtte en liten tur opp i båten alikevel etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er harvefiske?

Harvefiske er en type markfiske som helst foregår i mørke høstkvelder. Man fisker kun med mark og krok. Marken dras inn i overflata med plask og striping. Metoden utnytter at fisken står helt ved land i mørkret og er kjent for å funke på stor fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved harving bør man ha minst 9 fots stang, helst lenger. Det er en utrolig morsom måte å fiske på. Man fisker helt innunder trærne og vipper markklysa i vannet og striper den i overflaten i mørket. Det står ofte stor fisk helt inntil land under trærne og beiter på larver ol som faller fra trærne. Man kaster ikke med harving, man fører stanga som en vindusvisker over vannet med 2-3 m snøre ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisket for første gang med Beastmaster-stanga i helga, og jeg likte den godt. Den gir lange kast, men mykere stenger gir selvfølgelig enda lengre kast. Den er visstnok veldig robust og tåler mye juling. Men følgende skjedde da tuppen med duppen satt fast i granbarkvist: Tuppen knakk tvert da jeg løsnet snøret forsiktig og kontrollert. Ok, det var et lite spenn i tuppen, men den knakk altså som en råtten pinne. Dette hadde jeg ikke forventet, og er antagelig en produksjonsfeil. Stikker til butikken hvor jeg kjøpte den i morgen, så får jeg sikkert ny stang eller tupp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.