Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor fisker man på Beitostølen?


Vandrer81

Anbefalte innlegg

Jeg skal om ikke noe uventet skjer, på teambuildingtur til Beitostølen. Jeg har i noen år sett for meg Beitostølen som et vanvittig sted for en som liker å fiske. Jeg håper at turen blir lagt opp til noe fri for å si det mildt :D

Som dere skjønner er jeg ikke spesielt kjent på Beitostølen, og lurer rett og slett på om det er noen som har noen tips til godt fiskevann?

Jeg er forholdsvis allsidig, og kan fiske med mark, sluk, flue. Jeg ser ikke for meg at jeg har båt/kano tilgjenglig så det optimale ville vært steder man kan stå fra land :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse
Har ikke fisket nær Beitostølen (kjører alltid raskt gjenom - det er så himla stygt der) - men en valdris jeg kjenner skryter av Raudøla.

Har googlet Raudøla litt og sett en god del bilder derfra. Den blir kategorisert som elv, men synes den gir mer preg av seg til å kalles bekk. Ser veldig interessant ut med meiting på enkelte plasser. Det jeg prøver å si er at mission starter så fort jeg nærmer meg Beitostølen :lol:

Takk for tipset! Tror jeg da,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der for noen år siden og prøvde såvidt fiske. Det jeg husker best var et lappeteppe av ulike fiskekort. Rett og slett elendig tilrettelagt for en besøkende fisker som ønsker å prøve litt forskjellig. Var blant annet to ulike kort for å kunne fiske på begge sider av elva!

Jeg fiska litt i Raudøla og fikk en ok aure der, rundt 6-700g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes noe overdrevent ut det med tusenvis av forskjellige fiskekort. Mister nesten litt av sjarmen med fisketur når man møter noe sånt. Slike turer handler for min del aldri om penger og avgifter, men heller om å prøve alt innenfor det naturen kan by på.

Hvordan er det med mygg og knott i Beitostølen? Jeg har en stor svakhet, nemlig halv allergi mot mygg og knottstikk. Får svære blemmer ved stikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekningen i Raudøla fra brua ved Grønolen ned til Øyangen er spennende å fiske, i likhet med vassdraget videre nedover fra Øyangen til Heggefjorden. Særlig førstnevnte strekning er et mygghøl av dimensjoner. Fleinsendin er bedre i så måte, og kan også gi godt fiske, men ulempen her er at du må ofre noen kroner i bommen på Slettefjellsvegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.