Gå til innhold
  • Bli medlem

vadejakke som turjakke??


Skaubjønn

Anbefalte innlegg

Hei..

Så på denne jakken i butikken for noen uker siden, og syns den virket god,.. den består av 3lags 10 000WP membran, vil det si det samme som at jakken har en vannsøyle på 30 000??? da er jo det ganske mye... men det jeg engentlig lurte på, var om noen har kjennskap til om disse jakken funker fint til turbruk også, uten om og bruke de til fluefisking... hva er liksom forskjellen på denne jakken til 2000kr og dyre arcteryx jakker, Mamut exteme logan etc. til 3000-5500 kr?? kan jeg kjøpe denne jakken, og få en fin turjakke med på kjøpet, eller er den kun egnet til vading?? og funker en arcteryx jakke til samme bruket som en vadejakke??

dette ble sikkert veldig rotete skrivd, men lurer på om jeg må kjøpe to jakker, en til vading, og en til turbruk, eller om det holder med og kjøpe en god vadejakke som kan brukes til begge deler, eller en god vanlig skalljakke som også kan brukes til vading.. :?

her er jakken

http://www.stjordalfisk.no/index.php?showAll=&category_id=autogenerated_200921221514562&kat=Webshop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10.000WP er vannsøylen. 3 lags betyr at jakken består av 3 laminerte lag. Membranen ligger da beskyttet som lag 2.

Kjøpte selv en vadejakke for å bruke på fisketurer uten vadere. Var så genialt med alle lommene :? Men jakken ble alt for kort uten vadebukse, så skal selge den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg går litt i vadejakka på fisketurer, men det store problemet er pustingen.. Det er ikke lagt opp til like god ventilering i fiskejakker, som i jakker som er beregnet for høy aktivitet. Jeg ville derfor ikke kjøpe ei slik jakke for turgåing, men det går jo an...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey.. men hva ligger vannsøylen på f.eks Goretex pro shell på da?? 25 000- 30 000??

er alle vadejakker korte ??

Det er det som er litt av poenget med en vadejakke ja. En skal kunne stå i elven med vannet opp til livet uten at jakken henger nedi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har en vadejakke fra Vision som er litt lengre en de fleste vadejakker.Den har fungert helt utmerket som turjakke og puster veldig bra.den er helt regntett selv i stiv kuling og pøsregn.De fleste buksene går jo over hoftene og jakka rekker godt nedenfor.Har aldrig opplevd å bli våt mellom jakke og bukse.Prisen husker jeg ikk men mener det var ca 2000.kr.Den har store frontlommer som rommer kamera og div.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.