Gå til innhold
  • Bli medlem

Rømme på Termos????


tjbaggerød

Anbefalte innlegg

Hei.. Liker å kokkelere å lage god mat når jeg er på tur.. er en ivrig fisker og rømme til er snadder..

Hvis jeg F.eks. legger termosen i fryseren til den blir onkli kald for så å fylle den med rømme.. Tror dere denne rømmen vil vare noen dager da?? eller er det noen som har prøvd dette med melk feks??

Jeg har en light & compact thermos og denne holder utrolig lenge på varmen det jeg er nyskjerrig på er om rømmen kan klare seg... Noen som vil hjelpe meg med å tro eller vite et eller annet om dette:::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil tro at den varer lenger ved å ligge i den forseilede boksen. Jeg pleier ofte å ha med meg rømme. Har alltid seterrømme, som jeg opplever det er bedre holdbarhet på (og bedre smak i). Når jeg kommer til leirplass har jeg en vanntett plastboks til den maten som har holdbarhetsproblemer. Jeg kan dermed sette den ned i vannet, grave den ned i myra sette den i en snøfonn osv. Har hatt rømme i ei uke på denne måten. Hvis jeg går forbi en snøflekk tar jeg litt snø i en pose og legger nedi matboksen.

Stekt ørret med rømme.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I originalboksen holder rømme egentlig lengre. Den er steril før produsenten fyller den opp og det er lite som kan skje med den. I en uåpnet boks er de fleste bakterier utkonkurert av Lactobactus bakterier som er ansvarlig for syrning av melk.

Hvis du tenker bruke rømme til koking kommer du drepe alle bakterir uansett. :?

Hvis du bruker den fersk er det ikke noe i veien så lenge den smaker bra ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.