Gå til innhold
  • Bli medlem

3 havkajakker på taket???


Anbefalte innlegg

Annonse

Et par eksempler:

http://www.fotoknudsen.no/archive84/200820071049693HkQA2dyQy4FTwZq/medium/120320082218utsLLX7ReP5M4RiVIn.jpg?4

http://picasaweb.google.com/dankristens/LofotenJuli07#5189180083319562818

Jeg bruker et elvekajakk stativ og har kajakkene på liggende på sida. Dette fåes blant annet kjøpt hos Eian Fritid i Mjøndalen samt at www.kajakkentusiasten.no også har et stativ i samme segment som er veldig bra.

I Rørlegerbutikken kjøpte jeg sånn rør polstring og padda Thule stativet litt...

Eller bruk et sånn militært liggeunderlag og skjær det opp og teip det på.

Har kjørt t/r Notodden - Harstad 2 somre uten problemer på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet alternativ er å bruke Thule Hull-a-port.

Om du kjøper 1 sett av dette så kan du sette 2 stk ved siden av hverandre foran...

Den tredje kajakken setter du i mellom.

Man trenger ikke å ha stativ bak. Bare polstre stanga og stroppe kajakkene rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode råd. jeg skal sjekke maks bærevekta som står i vognkortet. thule takstativet har vel også sin begrensning, men jeg vil anta det er vindfanget til kajakkene som er mest skummelt?

lommelun: vet du ca pris på elvekajakk stativet du nevnte, og går det ann å leie sånt stativ noen steder? og har noen must tips på hvor kajakk turen på helgeland bør være innom?

vi må se litt på pris opp imot hva det koster å leie kajakk der oppe for 10-14 dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går inn på www.eian.no .

NEttsida er laga slik at det står samme adresse hele tida så får ikke linka direkte, men trykk videre på:

- Produkter i toppmenyen

- Transport på venstre meny

- Igjen på transport som dukker opp under forrige knapp

- "I stativ"

Det koster 460 kroner...

Et tips til er å bruke tau foran og bak i tillegg... Det blir mye stødigere i sidevind er min erfaring...

Ps. Om du ser på: http://www.fotoknudsen.no/archive84/200820071049693HkQA2dyQy4FTwZq/medium/120320082218utsLLX7ReP5M4RiVIn.jpg?4

Så vil du se at jeg har festa stativet mellom kajakkene til venstre. Altså litt til venstre for midten slik at det står 1 kajakk til venstre for stativet og 2 til høyre...

Hadde jeg hatt litt bredere bil (og bredere stativ) så kunne jeg satt stanga i midten og hatt 2 på hver side...

Dan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
ikkje 75kg dei fleste bilene har som maks på taket?. Kjør på! har hatt nærmere 80kg på glassfibertoppen min :wink:

Det står i vognkortet. I mitt tilfelle er det 100kg, Stativ + 3 kajakker veier i mitt tilfelle mindre enn 100kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.