Gå til innhold
  • Bli medlem

Sen vår, sommer og tidlig høst telt for 2 personer.


brukbar

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig bestemt meg for MSR Hubba Hubba 2 mannstelt. Ser at det er har fått en del skryt. I tillegg er det mulig å bruke bare innerdelen som et slags myggnetting på varme sommernetter. Det har også 2 innganger, så man må ikke trå over den andre for å komme seg ut/inn. Eneste minuset er at det kanskje er litt lite for 2 personer med ryggsekk?

Vi kommer aldri til å ha noen ville ekspedisjoner elelr lignende. ER bare ute etter noe som er lett å ha i sekken, enkelt å sette opp og praktisk i bruk.

Og når man kan få kjøpt det fra USA for 1500kr ca, så er det kanskje ikke så mange andre som kan konkurere mot det? Detter mitt første telt noen gang, så kom gjerne med tips til andre ting jeg bør tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 personers telt er ofte litt trange for 2. KOmmer jo litt an på størrelse på personene.

Går å ligge 2 i de men det er ofte litt trangt.

Lettere med tips for folk her hvis du skisserer hva du ønsker som maxvekt og maxpris.

Finnes en haug med telt som passer til utvidet sommerbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Låner denne tråden litt...

Jeg kikker også etter et telt for 1-2 personer. Ønsker å holde vekten under 2,5 kg, og et moderat volum. Har i dag et Helsport Børgefjell 3-camp som veier 4,3kg og fyller godt i sekken :)

Som trådstarter planlegger jeg heller ikke noen store ekspedisjoner. Et krav er dog at det må være plass til å koke i fortelt.

Har kikket på flere telt:

Bergans Compact Light 2

Helsport Rondane Light 2

Helsport Rondane Light 3

Synes Helsport-teltene ser ut til å ha "romslige" fortelt. Er det noen som har erfaringer med dette? Hva med Bergans-teltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg et Helsport Fjellheimen 3 camp (se det her).

Vekten er 2.6 kg og teltet har rikelig med plass for 2, både i innerdelen og i forteltet. Et helt ok 3 sesongstelt etter min mening.

Skal du ha noe ekstremt lett anbefaler jeg en titt på www.tarptent.com. Amerikansk superlett kvalitet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overnattet nylig i et Helsport rondane 3 med kjæresten, og må innrømme at det ikke fristet til gjentakelse. Godt mulig teltet er 3-manns om man måler bredden på innerteltet ved døra, men takhøyden gjør at det strengt tatt er uegnet for mennesker (ingen av oss er spesielt høye). Stort fordel, joda, men tror ikke jeg hadde orket å lage mat i innerteltet uten mulighet til å strekke litt på ryggen.

Om tunnelltelt med stort fortelt er greia tror jeg faktisk Helsport fjellheimen 2 oppleves som større, rett og slett pga takhøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Helsport Lavvolight til slikt. Som regel noe om vinteren og.

God plass kontra vekt(ca 2,2 kilo inkl bunn). Har ikke innertelt så litt kondens på man regne med.

Har helt kuttet ut å bruke telt vår, sommer og høst etter jeg kjøpte den.

Vil du ha telt så sjekk f.eks Big Agnes Copper spur 3(må kjøpes på nett).

Ellers har Terra Nova i England mange modeller som er veldig lette uten at det blir veldig dyrt.

Men sånn i utgangspunktet kaller jeg et 2 manns telt for 1 pers+. Og 3 manns telt for 2-manns.

Variere litt fra modell til modell så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.