Gå til innhold
  • Bli medlem

oppblåsbart fiskefartøy


aiil

Anbefalte innlegg

har tenkt litt på å kjøpe meg en oppblåsbar kano eller noe sånt. bruksområdet er mest fisking, men har også tenkt å ha den med på hytta og bare bruke den til å ha det gøy med. fartøyet må ha plass til 2 personer siden jeg går mye på tur med kompiser.

de viktigste punktene er:

- vekt, siden jeg skal bære den i sekken

- pakkvolum

- solidhet

- pris

har sett på to produkter fra sevylor:

http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=1006&prodid=16358

http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=1006&prodid=16319

noen erfaringer med disse eller andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

testet sevylor colorado, og har bare positive tilbakemeldinger.

-solid

-mobil

-går greit i vannet

-stødig

-generelt god kvalitet.

hadde valgt SC320 da tahiti blir veldig sårbar for skader da den ikke har noe beskyttelsestrekk utenpå pontongene.

eneste jeg er litt skeptisk til med sc320 er vekten, den virker "for lett" sammenliknet med sevylor colorado og rio. vet ikke om dette påvirker holdbarheten.

kan ihverfall anbefale konseptet og råder deg til å kjøpe en billig 12v pumpe samtidig, da går oppumpingen unna på 2min.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Jeg har en tahiti, synes den er morsom.

Egner seg til små (og store) elver og vann.

Litt trang for 2 voksne, men egner seg fint til en mann + sekk, ev. 1 mann og ett barn. Eller to ikke så lange personer.

Har også forlenga std. åra synes den var for kort. En bør kjøpe styrefinne for ekstra stabilitet.

Er ikke så forferdelig tung men regner med at den veier 13-15 kg med årer og pumpe.

Fordelen med den er at den er billig, jeg fikk min til 450kr på netthandelen.

Vurderer å kjøpe en til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar. hom nettop hjem fra en ukes fisketur, og jeg savnet noe å dorge fra :)

har sett på alpacka, og det ser jo genialt ut, men jeg kan ikke bruke så mange lapper på en gummibåt

:wink:

ellers tror jeg at jeg går for en tahiti på grunn av prisen. (har ikke inntekt på grunn av alder)

jeg vet jo ikke enda hvor mye jeg kommer til å bruke den heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.