Gå til innhold
  • Bli medlem

Mammut bukse


mortimeir

Anbefalte innlegg

Annonse

Kjøpte en Lundhags Dynamic Stretch (eller noe i den dur) på messe i Bergen i vår. Har ikke funnet igjen denne i noen butikker, ikke engang på nett, så enten er det en utgått modell, eller en som de kun pusher på messer o.l.

Buksen er i Schoeller, men kanskje en annen variant enn din. Uansett er den som du sier meget komfortabel å ha på, og puster også veldig bra. Til tross for at jeg bor i Bergen har jeg ennå ikke testet den i regnvær, men det har vel i grunn heller ingenting for seg. Det eneste er evt hvor fort den tørker, men problemet her er at regner det, så regner det. Du får sjeldent gått deg tørr uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selgern i butikken hadde faktisk peiling. Trivelig når man en gang treffer på dem som virkelig kan ting, samt bruker samme utstyret på tur. Hadde det ikke vært for at han var så engasjert hadde jeg sikkert ikke handla i det hele tatt :) Skulle i grunn bare se etter ei capri-bukse. Hadde også Norrøna trollveggen fleece på 50%. Huff huff, pengene gikk.

Han fortalte at han hadde kompiser/kollegaer som hadde brukt samme buksa, og med den schoeller membran var det nok å stille seg i vinden og så tørket buksa ganske raskt. Man er jo avhengig av å være i ly av regnet såklart, skjønner jo at det kan være vanskelig i Bergen. Men tarp/presenning vil jo hjelpe :wink: Men vil jo uansett ha med min bergans anatomic og fjellduk hvis det skulle ta helt av med regn. Den hadde også integret/medfølgende tynt belte som er kjekt når det skal bæres sekk, var ikke fester for seler da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en Mammut Basejump bukse i schoeller 3xdry og jeg elsker buksa ;-) Det eneste jeg vil sette fingeren på er slitestyrken, jeg har brukt den i snart 2 år no og den begynner å bli ganske slitt. Den tåler så klart lite vann, du blir fort våt til skinnet i den, men den tørker i gjengjeld rimelig fort. Jeg synes tørketiden i mine 3 lags Gore-Tex bukser tørker like fort og er mye mer slitesterk, bare så det er nevnt. Men Mammutbuksa er bedre å gå i da, den er utrolig komfortabel og jeg bruker den bare mer og mer, spesiellt på sommerturer. Den egner seg også godt til å gå i butikken med en lørdag og :) Jeg skal i allefall kjøpe en maken når den jeg har skal pensjoneres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.