Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagstursekk 30-40 liter


Drumlin

Anbefalte innlegg

Hei! Som så mange andre har jeg behov for en god dagstursekk. Jeg ser etter en skikkelig allorundsekk i størrelse 30-40 liter. Jeg 190 cm høy og veier ca 80 kilo, så den bør passe til min størrelse. Etter å ha lest litt her på forumet, og prøvd litt forskjellige modeller, har jeg laget ei liste med kandidater. Det jeg lurer på er følgende:

1. Er det noen av disse jeg bør fjerne fra lista? Tenker da på sekker som ikke er like gode som resten, eller som passer dårlig til allroundbruk.

2. Er det noan andre modeller jeg bør sjekke ut enn de som står her?

Her er de utvalgte:

Arc'teryx Khazri 35L

Arc'teryx Bora 35L

Bergans Birkebeiner 35L

Bergans Sport Alpin 40L

Mammut Ice 35L

Mammut Extreme 35L

Norrøna Nansen 35L

Norrøna Falketind 35L

McKinley Freeway 35L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sjekket Fjällräven sine sekker? De har en type som heter C2C (cabin 2 cabin) i 30, 40 og 50 liter. Kjøpte 50 liter typen for litt siden, har ikke fått prøvd den ennå, men det virker som den har meget gode og gjennomtenkte løsninger og et godt bæresystem. De er av typen one-size da man kan justere lengden på ryggen, passet meg fint, jeg er 189 cm og 78 kg.

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene så langt! Av de jeg har fått prøvd til nå, har Osprey Talon 33 og Osprey Stratos 32 vært de desidert mest komfortable. Det nettingsystemet de har i ryggen virker veldig fornuftig. Skal prøve noen andre modeller til, men foreløpig er det disse som ligger best an. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser etter en skikkelig allorundsekk i størrelse 30-40 liter.

2. Er det noan andre modeller jeg bør sjekke ut enn de som står her?

Skikkelig allround? Er ski/brettfester tema f. eks.?

Kjøpte en brukt Arc'Teryx Silo 40 fra en her på forumet for en stund siden. Sekken har både dedikerte ski- og brettfester, men det beste argumentet for sekken er måten den lukkes på. Man ruller toppen sammen og strammer ned til sidene. Dette gjør den pottetett, og enkel å åpne med votter på.

Liker bæresystemet, passer meg veldig bra. Regner med det ikke er ulikt Arc'Teryxs andre sekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig allround? Er ski/brettfester tema f. eks.?

Kjøpte en brukt Arc'Teryx Silo 40 fra en her på forumet for en stund siden. Sekken har både dedikerte ski- og brettfester, men det beste argumentet for sekken er måten den lukkes på. Man ruller toppen sammen og strammer ned til sidene. Dette gjør den pottetett, og enkel å åpne med votter på.

Liker bæresystemet, passer meg veldig bra. Regner med det ikke er ulikt Arc'Teryxs andre sekker.

Takk for tipset! I utgangspunktet trenger jeg en sekk til vår/sommer/høst, men det er jo bare en bonus hvis den er god til skibruk også. Skal ta den med i vurderingen. Liker designet på de fleste sekkene til Arc'Teryx godt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da var letingen over for min del. Jeg hadde veldig lyst å prøve Osprey Exos 34, men da ingen butikker i Oslo hadde den inne, endte jeg opp med en oransje Osprey Talon 33 fra Nomaden. Ser fram til å teste den ut i felten om ikke lenge. ;-) Takk for alle innspill her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.