Gå til innhold
  • Bli medlem

Joggesko i fjellet


Peder K.

Anbefalte innlegg

I fbm at jeg fikk litt vonde knær i sommer har jeg gått noen dagsturer med joggesko istedenfor fjellsko. Det har vært utrolig deilig! De blir riktignok både våte og kalde i snøen, men noen minutter i en snørenne er helt ok. De tørker også rett så raskt. Andre som har erfaringer rundt dette? Ender jeg opp med å vrikke foten til slutt pga manglende ankelstøtte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gode erfaringer med joggesko i fjellet.

Likevel, - går du for joggesko i fjellet, så anbefales styrketrening av anklene i forkant. Det både styrker leddbåndene og bedrer reaksjonen. En såkalt balansekule (halvkule) er trolig det beste.

Anbefaler også å ta med sportstape til taping dersom du skulle være uheldig å vrikke ankelen.

Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har gått mye med joggesko, noen ganger med fjellstøvler i sekken. Funket bra, men føles ikke så trygt i løs ur da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått mye med joggesko, noen ganger med fjellstøvler i sekken. Funket bra, men føles ikke så trygt i løs ur da.

Hvorfor føles det ikke trygt i løs ur? Fordi du kan vrikke ankelen, dårlig grep pga sålen eller noe annet?

Peder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vrikke ankelen, klemme foten under en stein som beveger seg, skli, dessuten er jo ikke joggesko noe særlig på hard snø da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.