Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold Sylan og på Syltraversen


-sindre

Anbefalte innlegg

Hei,

har tenkt på muligheten til å gå store syltraversen til helga. Fra Nedalshytta, krysse kammen inn på svensk side og så gå ryggen opp til Tempelpinaklene, rappell, videre opp over Storsola og Syltoppene. Noen som vet noe om snøforholdene der oppe nå? Ryggen er bar, men det er snø i sidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har du et bilde tatt torsdag 11.6 fra toppen av Storvigelen sør for Røros. Storvigelen var grei å gå på til fots da. Fongen dagen etter var adskillig mer snefylt, selv om den er lavere. Med de siste dagers vær med nysne idag over ca 1000 meter, kan det spøke for turen din. Jeg ser for meg et slit opp brattbakken fra Nedalshytta opp på kammen.

post-480-133474629693_thumb.jpg

post-480-133474629703_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... Det er nok mye snø ennå ja...

Vedlegg IMG_1897.JPG er fra 9. juni 2007 - Lite snø.

Vedlegg IMG_3396.JPG er fra mandag 8. juni 2009. Mye snø som du ser, men mye av det er selvfølgelig nysnø...

Var på hytta i helga (panoramautsikt mot Sylan :shock: ), og det er fremdeles mye snø der inne. Angret på at jeg ikke hadde med skia - ikke mange metrene å gå før man kan spenne på skiene fra Nedalshytta.

Sammenhengende snø fra Nedalsklumpen opp til Storsola var det iallefall. Det er det lenge siden jeg har sett så sent i juni.

Tenkte å ta samme turen om 14 dager (27-28. juni), håper det har smeltet en del snø til da...

Men de temperaturene det er oppi der nå, så tar det sin tid... (3,5 grader da jeg kjørt fra hytta i går kveld, 705 moh).

Marius

post-1943-133474629714_thumb.jpg

post-1943-133474629719_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Dette var ikke gledelige nyheter. Skal oppi Sylan (Nedalshytta) om knappe 14 dg. og hadde virkelig ikke tenkt å ha med ski... :shock:

Det går nog fint det, är ganska avsmält redan, och den nederbörd (snö i högfjället) försvinner säkerligen framöver.

http://www.meac.se/sub_2/helags/wind.asp kan vara behjälplig då Helags är lite högre än Storsylen och ligger en två mil SSV om Sylarna.

Sitter i Ljungdalen inte långt därifrån.. god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.