Gå til innhold
  • Bli medlem

mat på tur


Jan Kristian

Anbefalte innlegg

Annonse

Real Turmat el tilsvarende er mye brukt.

Bruker selv en del pastaposer Casa de Italia. Noen skal ha melk i så ta med tørrmelkspulver.

Potetmos, som regel Maggi med gressløk og melk. Til bruk ved siden av fisk som er fanget.

Noen brødskiver de første dagene men ellers er det ofte havregryn.

Litt sjokolade som ekstra for.

På korte turer tar jeg ofte med noe tyngre ting som pølser el annet kjøtt å grille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokostblanding og tørrmelk=frokost

Snickers=lunsj

forhåndstekt/tørka-i-ovn kjøtt, toro-saus-pose og ris/pasta/potetmos=middag

Denne fantastiske middagsoppskriften som jeg her avslører (Merk dere!) gir relativt lav vekt, og stor variasjon i kombinasjoner/smak og konsistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Du, jeg bare lurer på en ting, trenger bare et lite svar. Tørrmelk, altså sånn melk man lager med å blandet pulver og vann.

Hvordan er smaken på det i forhold til vanlig melk?

det smaker vel ganske dårlig som drikke, men funker ok i mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosetips:

Kjøp en pose med pannekake mix. Lag røra og hell den over på en colaflaske el.lign. Stek lapper (små pannekaker) å nyt dem med nyplukket blåbær eller multer ved siden av en herlig kopp kaffe rett fra svartkjelen... dæven..ble sulten jeg nå. Godt jeg snart skal på tur igjen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg stekepanne fra Trangia enten på bålet, eller i stormkjøkken. Har en gassinnsats til stormkjøkkenet, og den sprer varmen fint. Dessuten står den så stødig og godt at det ikke er noe problem å mekke litt oppi panna. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.