Gå til innhold
  • Bli medlem

Endelig noe som funker mot mygg!


Kari65

Anbefalte innlegg

Hørt om han som hadde fått snusen i et fantastisk myggmiddel? Han smurte seg inn etter alle kunstens regler, men om morgenen så han ut som ei tyttebærtue.

Da han endelig kom seg til å lese bruksanvisningen, sto det; "Smøres på en stein i nærheten av teltet."

Forøvrig, hvis man hører om et myggmiddel som er for fantastisk til å være sant, så er det ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kari65:

Du og folk som deg som myggen er ekstra glad i er et fint myggmiddel i seg selv. Det gjelder bare for andre folk å holde seg i nærheten av slike som deg når man havner på et myggfylt sted. Du gjør andre folk en tjeneste ved å bare være en du er, egentlig litt synd at du har funnet et så godt myggmiddel 8)

hehe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg til wilmas nordic Summer.

http://www.trappern.se/wilma/nordic/index.htm

Eneste som funker ordentlig synes jeg.

Sikkert greit for sitt bruk..., men det er jo ikke alltid det passer å kline seg inn med Wilmas Nordic Summer. Vi fjellfolk ferdes jo ikke bare i fjellheimen. 8)

Synes for min del det er bra å slippe å smøre seg inn med alskens myggoljer, DEET etc... Ikke bra for noen, det.

Myggarmbåndet er visstnok en fransk oppfinnelse. Vive la France! Vet ikke om det består Finnmarkstesten, men i områder med moderate mengder mygg så merker man i alle fall at man har gjort seg mindre populær - hos myggen altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er av typen som dessverre er veldig godt likt av myggen. Fikk låne et "myggarmbånd" av en venninne da jeg skulle på tur i pinsen. Myggen holdt seg vekk! :-) Null stikk! Sommerens store gode nyhet, spør du meg!

Mygg er noe herk.. Forsvaret hadde i sin tid et myggmiddel som fungerte meget bra! "Problemet" var at du mistet brunfargen av det.. Tror kanskje det var en smule kreftfremkallende. Men effektivt mot mygg, det var det helt klart!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en skikkelig søring som er livredd for myggen :lol:

Har latt meg lure til å kjøpe følgende giftstoffer fra lifesystems:

1. Expedition insect repellent 100+ som inneholder 95%DEET (!!!!) og 5% naturlige oljer

2. Expedition insect repellent 50+ som inneholder 50% DEET og 50% oljer alkohol og parfyme

Noen som har erfaring med disse?

Antar at det er litt overkill på en femundstur, men hvorfor ikke...

Brukt 95% noen år. Første 95% flasken smeltet plastkorken som fulgte med etter en stund. Heftige saker. Funker bedre enn 20%, men er definitivt farligere. Lette litt på nettet. Det er rapportert dødsfall, bla hos et barn som foreldre dekket med DEET. Sier seg selv at du lett ødelegger klær etc når stoffet ødelegger plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja detter er et valg mellom to onder.. Før var jo djungelolja å få også i Norge, men så ble vel regelverket skjerpet.. Den fungerer bra, er vel 25%..?

Myggmelk er også brukbar etter mine erfaringer.

Blir spennende å se sommerens test av disse båndene, hvis de virker og er mindre giftige er det jo nesten for godt til å være sant... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja detter er et valg mellom to onder.. Før var jo djungelolja å få også i Norge, men så ble vel regelverket skjerpet.. Den fungerer bra, er vel 25%..?

Myggmelk er også brukbar etter mine erfaringer.

Blir spennende å se sommerens test av disse båndene, hvis de virker og er mindre giftige er det jo nesten for godt til å være sant... :oops:

Båndene er ikke giftige. Fragir seg lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper noe som heter noe sånt som Jungle Gel, tror jeg. Fåes på dagligvarer i Norge. Det funker hvertfall greit på knott. Myggen har alltid skydd meg som pesten, så jeg kan ikke si hvor effektivt middelet er i den forbindelse. (Får alltid to myggstikk hvert år.) Har også gode erfaringer med dette middelet i andre strøk som Afrika og Sørøsteuropa. Kan se etter når jeg kommer hjem at jeg har navnet riktig og ev. virkestoffer/mengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bortimot imun for myggbitt,

men knotten plager meg noe jxczyvlig.

Noen gode råd mot de små djevelene ??

Finn et grunt vann som er godt kalket i heia di, dykk ned til bunn, ta med deg litt av bunnen opp igjen (en fin "kalkleireblanding") og smør inn kroppen. Man blir litt stiv når det tørker, men da påfører man bare mer. Smøre gjerne inn hele kroppen og fly rundt naken mens du lager noen brummelyder og håpe på at det kommer noen din vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn et grunt vann som er godt kalket i heia di, dykk ned til bunn, ta med deg litt av bunnen opp igjen (en fin "kalkleireblanding") og smør inn kroppen. Man blir litt stiv når det tørker, men da påfører man bare mer. Smøre gjerne inn hele kroppen og fly rundt naken mens du lager noen brummelyder og håpe på at det kommer noen din vei..

.

.

Ja det kan vel brukes mot små koselige østlandsknott,

men her i indre Agder er hver knott farligere enn Rambo (Erling 12) med 12.7 mm maskingevær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet det aller beste middelet mot mygg og knott. Det er en turkompis som har en vanvittig tiltrekning på alt flygende som stikker.. Han må sitte påkledd klint inn med myggmiddel, mens jeg fint kan sitte i shorts ved siden av. Allikevel svermer myggen rundt ham. Noen ganger er det fint å ikke ha draget... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmf... Jeg fungerer også som "myggmiddel" i mine omgivelser ...

I forifjor var jeg og madammen i Sirdalsheine. Etter EN overnatting talte jeg over 120 stikk! Da hadde jeg sittet komplett innhyllet i full goretex-drakt + myggnetting mens dama løp rundt i shorts og t-skjorte (hun fikk 5-10 stikk). Håpløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ryddet i en eske med "godt å ha ting". Der fant jeg en sprayboks med "Bushman plus", et minne fra en tur til New Zealand . På NZ's vestkyst var det Sandflies som slår alt jeg har opplevd av insekter her hjemme. De kom i store mengder og bet meg til blods. Bushman fungerte 100%, selv om den bare inneholder 20% DEET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.