Gå til innhold
  • Bli medlem

Elver i vestlandet med større ørret?


squidman

Anbefalte innlegg

Nylig tilbake fra både fyresdal/austheiane og Voss området. Fiske i Telemark var skuffende, veldig mye smått, største oppe i fjellet var på 105g. Fikk ikke noe særlig fisk utenfor Voss, vi fisket elva nord ved siden av e16 (j..ligt mye traffik!), men også der småfallen. Noen lokal-gutter sa det var 2kg fisk i Brekkedalen da vi var der utenfor Stalheim! Vanskelig å tro. Da skisesongen er over er jeg skikkelig gira over begynnelsen av ørretsesongen. Noen av dere som er basert i Bergen som vet hvor stor-ørreten ligger på lur? Eller må jeg helt til Finnmark/finnskogen eller hva det nå er..

Forresten trenger en ny 6# ørret-stang av god kvalitet (thomas, loomis eller sage o.l. - pm).

Tight lines! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det finnes vann over alt i norge med store fisk. fyresdal også, men det gjelder og kjenne til de.

Ett tips kan jo være og ta natta til hjelp hvis en er på jakt etter storfisken. Det er på natta storørretten jakter.

Setesdalsheiene har tatt seg godt opp etter den sure nedbøren og der finnes det mange vann som huser kilosfisk. Rosskreppfjorden, øyarvann, søtevann, gaukheivannet etc. Hvor ofte de hugger er en helt annen sak.

Jeg vet at det tas fin fisk i ryfylkeheiene også, men jeg er ikke kjent her.

lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.