Gå til innhold
  • Bli medlem

Propan på fly??


I&E

Anbefalte innlegg

Annonse
Hvis du putter en slik beholder i bagasjen, sitter i alle fall ikke jeg på det samme flyet!

Enig med Aalstad. Jeg har alltid kjøpt propan og annen drivstoff etter jeg har kommet frem.

Lite sidesprang, men da jeg reiste til Svalbard var det greit å ta med rifle og ammunisjon, så lenge rifla var delt i to (tror det var sluttstykket jeg fjernet) og ammunisjonen var pakket separat og alt ble sjekket inn. Nødbluss for å skremme isbjørn var ikke lovlig i det hele tatt på fly. Jeg måtte opplyse om det til en turist som skulle med samme fly som meg tilbake til fastlandet. Han endte med å gi bort nødblussene på flyplassen der opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren med gassbeholderen er at trykkforskjellen mellom innsiden og utsiden av boksen blir for stor, og skiten sprekker.

Det er også en liten sjanse for feilproduksjon som gjør at dette skjer lettere enn vanlig. Det er nettopp samme grunn til at man ikke skal la slike bokser stå i solsteiken, eller - i ekstreme tilfeller - kaste dem på bål!

Så ikke gjør deg selv den bjørnetjenesten å kjøpe boksen i Norge og ta den med på flyet. Det er nemlig kaldt i atlanteren for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skjønner jeg hvorfor det ikke er så veldig lurt å ta med gass på flyet. Får satse på at jeg får tak i dit jeg skal, eller så får jeg gå over på rødsprit for anledningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I NZ og Australia (for de som er fluefiskeinterresert) gikk det an, så lenge man tømte og vasket bensinbeholdere godt, de ble surret med masse tape (cleared for security osv.). Det er en slags non-issue da det er nesten umulig å få renset bensin/coleman fuel der (og flytende brensel type primus koster 2x så mye som i Norge! - derfor alle bruker gass - min MSR internationale i Aus godt over 200 AUD! - samme for alle typer utendørs utstyr der nede. Har ikke reist med primus i USA på en stund, men tipper de er strengere...men sikkert så billig det lønner seg å kjøpe der å gi det bort (80 USD for samme primus?)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.