Jump to content
IGNORED

Spleise på Ally 16.5"?

Share

Recommended Posts

Annonse

not am,

etter godt råd fra en her så har jeg lagt ut kanoen til leie på blogguren.

http://rotehodet.norblogg.net/bergans-ally-165/

er jeg helt på jordet med denne prisstrukturen ?

Pris leie:

Per døgn

- kr. 250,-

2 til 5 døgn

- kr 225,- per døgn (450-1125)

6 til 8 døgn

- kr 200,- per døgn (1200-1500(-100 den siste dagen))

9 døgn eller mer

- 175,- per døgn (1575-->)

---------------------------

* Leien betales på forskudd.

* I tillegg til monteringsanvisning så har jeg laget farge- og tallkoder for enklere montering.

* Kanoen leveres i pakksekken som følger med, ved levering dobbeltsjekker jeg at alt er i orden.

* Leier må selv hente/levere kanoen

* Reperasjonssett følger med kanoen, leier må selv reparere eventuelle skader som er påført under turen. Skulle kanoen mot formodning bli så skadet at den ikke lenger er farbar, må leier betale kr. 2.500,- for å dekke forsikringen.

finnmarksordel og jankj,

jeg ser ikke en skade som noe problem, skulle det oppstå en skade så reparerer vedkommende skaden med det reperasjonssettet som er på kjøpelista. skader eller totalhaveri er noe man må regne med, i egeneie eller med andre.

uflaks kalles det :D:wink:

Ser for meg nye kreative turer i oslomarka med kano og sykkel... Nå kan dere padle vanna med sykkel i kano i stedet for sleping langs håpløse stier :P

:lol: halluballu bento - er du her vrøler også :)

med vår flaks så må vi helt sikkert dra kanoen etter oss i vannet av ukjente årsaker :D

har ingen problemer med å forstå det dere sier,

hva om man føyer til i kontrakten:

rotehodet & partner forplikter seg til å løse ut den andre halvpart hvis det oppstår en konflikt mellom partene som ikke lar seg løse på kort sikt.

kan alltids kjøpe hele stasen selv, men så var det dette med kost/nytte - kaster vi penger ut av vinduet, eller blir kanoen brukt såpass at vi ser nytten av investeringen. det er vanskelig å svare på når vi aldri har vært i eie av en kano, og svært sjelden leier en. derfor føles det litt greiere å kaste bort halve prisen.

litt rot må man alltid regne med :)

Hei!

Vi er et par i midten av de tredve årene fra Oslo som skal gå til innkjøp av en Ally kano i løpet av 3-4 uker. I den forbindelse går tankene i retning av å dele kanoen med et annet par eller en annen person fra Oslo omegn.

Bruken av kanoen vil for vår del være noe begrenset siden vi har litt andre syssler og friluftsinteresser foruten å sitte i en kano hele sommerhalvåret :wink:

Vi setter selvfølgelig opp en enkel kontrakt som spesifiserer hvilke uker den enkelte part skal ha kanoen, hvordan vi løser kostnader for eventuelle skader m.m.

Noen interesserte ?

PS!

Vi har allerede forhåndsreservert kanoen til en godt rabbatert pris. Tilleggsutstyr vil bli bestilt de neste to påfølgende ukene og levert sammen med kanoen. Tilleggsutstyr som er av interesse for oss er:

* pakksekk med remmer

* ekspedisjonssett (kjekt å ha så man slipper å måtte kjøpe det inn delvis senere)

* 2 årer

* 2 ryggstøtter

* 2 padlevester

Veilende pris: ca 18.000,- Vår pris < 15.000,- / 2