Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av fluesnelle ??


Skaubjønn

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har akurat kjøpt meg en fluestang, og meldt meg på kurs! jeg kjøpte meg en Harvest Traveler klasse 5,

9fot... Noen som har erfaringer med stangen? jeg kjøpte ikke snelle til stangen, fordi jeg har en gammel fluefiskestang med snelle, så tenkte jeg skulle bruke den snellen på den nye stangen og heller kjøpe meg ny snelle når neste lønning kommer på konto :)

men når jeg så på prisene på snelller i butikken, så ble jeg rimelig skeptisk, kosta fra 3000 kr og oppover.. mulig de hadde andre sneller også, med de var hvertfall ikke utstilt.. jeg har overhodet ikke tenkt til å bruke så mye penger på snelle, så det jeg lurer på er om det er noen som veit om en brukanes snelle til max 1500,-??? jeg fisker for det meste i fjell og skogsvann, og får sjelden fisk over 1kg.. den øvre delen av drammenselva, der elva fra bergsjø/tyrifjorden møter snarumselva, renner 200 meter fra huset mitt, så kommer nok til å prøve fluestanga en god del der også, så snella må kunne takle litt mer enn en kilosfisk også.... håper noen har noen gode råd :) er også int. i å kjøpe brukt snelle hvis den er pent brukt og vedlikeholdt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har fisket mye med Har vest Traveler. Det er ei god stang du har kjøpt deg :)

Ei fluesnelle MÅ ikke koste mye. Man får vel sneller fra 500 kr og oppover!

Ei jeg mener er mye for penga er Streamstix sin Troutseeker. Koster vel rundt 1500 kr. Har stor spole, bra brems og ser bra ut og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange gode sneller under 1500,-.

Eg har brukt Slate Classic (http://www.prima-villmark.no/) i 6 år no, den har overlevd 2 mnd bushfiske på NZ og mange mange fisketimer (fisker mykje).

Billeg, men enkel mekanisme og god bremse, alt eg forlanger av ei snelle som skal vare lenge.

Ellers så kan du sjekke ut Loop eller guideline bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en klasse 5-stang trenger man jo ikke så voldsomme greier heller.. Enig i at Slate er gode kjøp (Prima villmarksliv). Storspolesneller til en god pris. Men på en såpass spinkel stang trenger man nesten ikke brems i det hele tatt. Som regel lander man ørreten med lina i handa. Evt bremse med fingrene på spolekanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.